wie weet wat een paardentandarts kost?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

wie weet wat een paardentandarts kost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:01

Hallo allemaal,

Mijn paard is nu 3 jaar en 5 maanden en is voor ik haar kocht nog nooit bij een arts of iets geweest.
Nu komt er binnen kort bij ons op stal een paardentandarts en ik zou wel willen weten of mijn paard zijn tanden goed zijn.
Ook in verband met wisselen van de tanden enzo..
heef iemand een idee wat een tandarts kost?

femskie

Re: wie weet wat een paardentandarts kost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:22

Bij ons kostte het E 30,- per paard. De tandarts was Ted van Houten. Omdat we hier met zijn allen op een eiland zitten hebben we hem dan voor een hele dag en dan gaat hij de manege en alle stallen langs. Misschien dat de kosten daarom lager liggen want
mijn instructrice aan de wal heeft haar paarden door een andere tandarts laten doen. Deze tandarts vroeg E50,- per paard.

Het kan dus nogal verschillend zijn!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:23

Ik betaalde voor de eerste keer 105 euro. Nu nog 90 euro. Het ligt er ook aan wat ze doen. Bij mijn paard meestal haken vijlen en zijn hoektanden knippen. Ik betaal ook de volle mep van 50 euro voorrij kosten. Als je met meerdere bent dan deel je dat.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:24

Bij mijn tandarts 40 euro als hij iets moet doen, controle is gratis. Maar hij vindt altijd wel iets

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:44

Ik betaal (volgens mij, ik weet het niet helemaal zeker) 20 euro voorrijdkosten en dan nog 25 voor het vijlen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:57

ik betaal voor een volledige behandeling 60 euro. En de tandarts is Richard E. van Dordrecht... een erg fijne, rustige en vakkundige man...

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:13

Ik heb vorige keer de tandenfee uit Enkhuizen laten komen (www.tandenfee.nl) en daar is controle gratis. Ze is heel rustig en laat je ook van alles zien. Ze rekent ook geen voorrijkosten.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:28

Volgens mij moest ik 42 euro betalen. Dat was vijlen incl. verdoving. Voorrijkosten hoefden we bijna niet te betalen en die deelden we met drieën.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:32

Banjer schreef:
ik betaal voor een volledige behandeling 60 euro. En de tandarts is Richard E. van Dordrecht... een erg fijne, rustige en vakkundige man...

Wij hebben hem ook. Hij legt het ook zo leuk uit. Ik mocht pas geleden ook zelf van te voren voelen in Flan's mond hoe het aanvoelde en toen hij klaar was ook. Wat een verschil!

MijnMullino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:36

Bij ons is vorige week maandag Ruigrok geweest, prima tandarts. Komt volgens mij ook uit de buurt.
Ik was voor controle, vijlen en het verwijderen van scherpe punten door overbeet 35 euro kwijt. Mijn paard is echt niet makkelijk met dit soort dingen en gaat graag op de achterbenen staan. Maar hij neemt echt de tijd en kreeg het voor elkaar mijn paard rustig te kunnen behandelen zonder verdoving! Ik pb je het nummer wel mocht je interresse hebben. Succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:56

Ik heb Marcel Michielsen gehad. Kostte 40 euro. Ik vond dat hij het goed deed. Hij heeft een eigen website en woont in Chaam. Volgens mij werkt hij nu nog alleen in de avonduren maar da's best makkelijk, hoef je geen vrij te regelen.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:01

Ik was de laatste keer 70 E kwijt (20 voorrijkosten 50 vijlen) maar dat wat de laatste keer want hij beviel mij niet. En volgens mij is dat best veel 70 E?

De volgende keer laat ik een ander komen (ook omdat haar wolfstand er waarschijnlijk uit moet). Maar nu weet ik even zijn naam niet meer

Groetjes,

Mandy

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 06:37

HI,

Als bij mij de paardentandarts komt kost het niks. Maar goed ik regel voor alles he.....Bij ons op stal staan er ± 30 paarden en maak een mooi overzicht voor haar bla bla bla! Regel dat iedereen op tijd is en contant geld bij zich heeft!
De andere klanten betalen ± € 50,00 mocht er getrokken moet worden wordt het bedrag natuurlijk hoger wat ook logisch is! Ik heb onze paardentandarts nu al zo´n ± 6 jaar en ben absoluut te spreken over haar!!

Groetjes,
Wilma

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 06:43

en is er ook een goede tandarts in rotterdam dat iemand weet

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:13

Bij ons op stal komt 1x per jaar de tandarts en dat kost 50 euro per paard (als ie wat moet doen, controle is gratis)
Als je paard verdoofd moet worden kost het wel wat extra, maar hoeveel weet ik niet, want mijn pony's hoeven niet verdoofd te worden. (tenminste bij het vijlen dan)

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:14

Bij ons 35 euro alleen bijveilen. Maar we laten hem alleen komen als het nodig is.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:19

was ik weer,

http://www.happyhorse.nl/ Omgeving Rotterdam (ik heb wel goede berichten gehoord heb em zelf nooit gehad)

http://www.paardentandarts.nl/ Ik heb Mariele zelf wel eens gehad en ik vond haar wel goed (maar haar zoon niet zo ) zij ging heel goed met mijn paard om en dat was geen makkelijke.

http://www.paardenponygids.nl/zh_tandarts.html alle tandartsen in Zuid Holland maar ik ken er geen een. Zag wel dat er ineens een in de Hoekse Waard zit en ik een poos geleden maar zoeken pffff

of tik paardentandarts bij Google in dan krijg je er een hoop. Je kan ook je dierenarts vragen of hij een goeie weet.

Groetjes,
Mandy

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:22

maar er zit wel een hoop prijsverschil in merk ik?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:29

We hebben toch besloten de tandenfee te laten komen.
Aanstaande donderdag komt dus zal dan verslag uitbrengen wat de kosten waren..
Groetjes en nog bedankt voor jullie reactie's

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:34

volgens mij is het heel verschillend wat een tandarts kost,
afhankelijk van hij moet doen!
Mijn 4 jarige is pas gedaan,
hij had wolskiezen en die heeft ie eruit getrokken,
en gevijld istie ook..
ik was ongeveer 60 euro kwijt,
andere mensen op stal betaalde minder omdat die weinig of niks aan het gebit hadden!

vlasta : Succes met de tandarts!

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:42

femskie schreef:
Bij ons kostte het E 30,- per paard. De tandarts was Ted van Houten. Omdat we hier met zijn allen op een eiland zitten hebben we hem dan voor een hele dag en dan gaat hij de manege en alle stallen langs. Misschien dat de kosten daarom lager liggen want
mijn instructrice aan de wal heeft haar paarden door een andere tandarts laten doen. Deze tandarts vroeg E50,- per paard.

Het kan dus nogal verschillend zijn!

Dat is toch die tandarts uit Opende? Hij is ook bij die van mij geweest en ik vond hem helemaal super!! Sil stond los in zijn box met een halster om en hij was rustig aan het veilen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Vond hem erg kundig en hou hem zeker aan als de tandarts voor Sil!!! Hij komt wel van ver rijden en daar rekent hij 50 euro voor maar ja als je meer mensen hebt kan je die kosten weer delen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:09

Ineke2 schreef:
Bij ons op stal komt 1x per jaar de tandarts en dat kost 50 euro per paard (als ie wat moet doen, controle is gratis)
Als je paard verdoofd moet worden kost het wel wat extra, maar hoeveel weet ik niet, want mijn pony's hoeven niet verdoofd te worden. (tenminste bij het vijlen dan)

tandarts mag toch niet verdoven? of laten jullie dan een VA komen?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:14

ik heb zelf altijd mariele gehad, super deed ze het bij willem. was alleen altijd 70 euro kwijt.. 50 vijlen 20 voorrijkosten.

john komt op mijn huidige stal vaak, die heeft willem gratis gecontroleerd, maar die ligt volgens mij ook wel met die prijzen zo... ook een hele goeie vent.

mariele verdoofde gewoon
john laat wel een dierenarts komen geloof ik

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 21:03

De tandenfee is afgelopen week bij ons geweest.

Mijn pony had een wolfstandje wat niet helemaal lekker zat maar ze zei dat ik het nog even moet aankijken of ze er last van zou krijgen.
Verder zag haar gebit er goed uit.

Ik moest wel ongebroken mais of winterpeen gaan voeren omdat ze dan wat sneller gaat wisselen (ze krijgt geen brok of iets)

Had de sukkel een stuk van haar tong afgebeten hahaha nou ik had het nog helemaal niet gezien maar ze zei dat het al genezend was maar dat ik het in de gaten moest houden...

Controle was gratis dit keer maar misschien moet ze over een paar maanden nog komen om dat tandje te trekken...

Wel heel interessant om te zien hoe ze te werk gaat (er moesten 12 paarden gedaan worden).