Ritsen in laarzen zetten, wijder maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Ritsen in laarzen zetten, wijder maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 21:41

Ik heb een paar maatgemaakte Van Huet laarzen, model Cambridge dus volnerf leer zonder coating. Hoop gedonder en heen en weer gestuur mee gehad, waarna ik nu dus met een paar laarzen zit waarvan de een een aanzienlijk stuk smaller is qua schacht (dat zou die dus niet moeten zijn) en bovendien door oprekken door dhr. van Huet zelf meerdere keren opengeknapt is op de balein, waarna er in de fabriek een nieuwe balein op is gezet. Dat blijft een zwakke plek aangezien het op het stiksel gescheurd is, en ik kan die laars dus niet meer op laten rekken (de rechter) de linker zit als gegoten.
Ik heb een hoop heen-en-weer getrek gehad met Van Huet, heb daar nu totaal geen zin meer in en wil proberen op een andere manier nog wat van die laarzen te maken, want ik kan ze nu gewoon niet aan hebben. De rechter is zo smal dat ik zelfs met mn enkel haast niet aan de bovenkant door de laars pas. (ik heb al dunne kuiten dus erg veel speling zat daar al niet in...)
Ik wil absoluut niet meer naar Van Huet, die zit een ontzettend eind uit de buurt en heeft me al een klap geld gekost, heb ik geen zin meer in. Iedere leek kon met het blote oog nog zien dat die laarzen niet gelijk waren (en dat moesten ze dus wel zijn want mijn kuiten bleken na meerdere keren door hem meten exact even breed te wezen)
Wil er nu ritsen in laten zetten, waarschijnlijk aan de voor-binnenkant ivm met die stukke balein. Worden de laarzen hier ook wat wijder van, en kan ik opdracht geven de linker zo bij te werken dat ie even wijd blijft als nu, en de rechter er juist iets breder van wordt? (je zou toch zeggen dat ze breder worden als je er een stuk tussen zet...)