schrikdraad hoe duur is het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dors04

schrikdraad hoe duur is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:45

wij hebben nu prikkeldraad om de weide heen
maar echt zo
we hebben het er niet zelf opgezet en we weten ook nog niet of we het mogen veranderen van de manege eigenaar
maar wie weet hoe duur schrik draad kost en waar kan je het halen gewoon bij een ruitersportzaak?
alvast bedankt

olga

Re: schrikdraad hoe duur is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:47

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:51

Hey dat wou ik net zeggen olga
Maar ik weet niet of die Skroderijs in de buurt zit.
Voor zover ik weer is er er maar 1,
de agradi op bedrijven terein de brand tussen Den Bosch en Berlicum. *ik ben er vaste klant *

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:51

Inderdaad, agradi, want bij de ruitersportzaak betaal je er veel te veel voor. Heb zelf ook bij agradi besteld en bevalt goed en was relatief goedkoop. Groetjes Brennie

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:56

olga schreef:
Kijk eens op www.agradi.nl

bedankt
maar wete iemadn dan ook hoe duur het ongeveer is alles erop en eraan?
of hoeveel hebben jullie ervoor betaald?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:57

Brennie schreef:
Inderdaad, agradi, want bij de ruitersportzaak betaal je er veel te veel voor. Heb zelf ook bij agradi besteld en bevalt goed en was relatief goedkoop. Groetjes Brennie

bedankt
en wat heb je ervoor betaald?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:01

Op de site staan de prijzen er ook bij.
En als je nog iets wil weten kan ik het morgen wel vragen want ik moet er toch even langs.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 20:18

ja dat zie ik maar ik weet ook niet wat er allemala precies bijhoord en hoeveel je van alles moet heben vandaar eigenlijk deze topic omdat ik de preciese prijs ongeveer een beetje wil weten

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:50

Wat wil je veranderen dan? Wat is er niet goed? Normaal gesproken moet je palen en draad, cord of lint hebben, een schrikdraad klok die geschikt is voor de groote en de begroeiing en beweiding van t perceel en je moet niet vergeten de klok te aarden.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 13:16

elibeest schreef:
Wat wil je veranderen dan? Wat is er niet goed? Normaal gesproken moet je palen en draad, cord of lint hebben, een schrikdraad klok die geschikt is voor de groote en de begroeiing en beweiding van t perceel en je moet niet vergeten de klok te aarden.

wat er niet goed is aan prikkeldraad
ze hangen er elke keer in en krijgen er veel sneller wondingen van van van schrikdraad ik vindt schrikdraad gewoon veiliger
wat ik wil veranderen is van prikkeldraad naar schrikdraad overgaan

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:10

de kosten zijn afhankelijk van hoeveel je nodig hebt en welke materialen.
Zijn de palen waar nu het prikkeldraad aan bevestigd is nog goed, of moeten deze vervangen worden?
Je hebt anders in ieder geval dus palen nodig. Palen dienen ongeveer om de drie meter in de grond gezet te worden. Verder is het verstandig om drie rijen lint te spannen. (lint 7-10 cm breed). Op elke paal dienen dus drie lintgeleiders te komen. (om het lint aan de paal vast te zetten). Op de hoeken heb je een ander type nodig (sterker) Bij de ingang heb je handgrepen nodig (drie stuks) om het weiland open te kunnen maken. Je hebt een schakelaar nodig om de stroom aan en uiit te kunnen zetten. Je hebt een stroomapparaat nodig (type is afhankelijk van de grootte van je weiland) en je hebt aardpennen nodig.
Bij de agradi hebben ze een heel mooi overzicht wat je precies nodig hebt., maar nogmaals: de kosten zijn afhankelijk van de grootte van het land, en of je palen nodig hebt.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 15:09

anne7 schreef:
de kosten zijn afhankelijk van hoeveel je nodig hebt en welke materialen.
Zijn de palen waar nu het prikkeldraad aan bevestigd is nog goed, of moeten deze vervangen worden?
Je hebt anders in ieder geval dus palen nodig. Palen dienen ongeveer om de drie meter in de grond gezet te worden. Verder is het verstandig om drie rijen lint te spannen. (lint 7-10 cm breed). Op elke paal dienen dus drie lintgeleiders te komen. (om het lint aan de paal vast te zetten). Op de hoeken heb je een ander type nodig (sterker) Bij de ingang heb je handgrepen nodig (drie stuks) om het weiland open te kunnen maken. Je hebt een schakelaar nodig om de stroom aan en uiit te kunnen zetten. Je hebt een stroomapparaat nodig (type is afhankelijk van de grootte van je weiland) en je hebt aardpennen nodig.
Bij de agradi hebben ze een heel mooi overzicht wat je precies nodig hebt., maar nogmaals: de kosten zijn afhankelijk van de grootte van het land, en of je palen nodig hebt.

oke bedankt voor je verhaal dan zal ik even precies gaan kijken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:59

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 23:25

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:46

ik wil ook liever schrikdraad om onze wei, maar ik denk niet dat het mag, het zou idd wel beter zijn voor de paarden, maar we hebben dan best wel veel nodig, en volgens mij zijn de palen ook niet meer allemaal goed.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:09

AmanchoLover schreef:
ik wil ook liever schrikdraad om onze wei, maar ik denk niet dat het mag, het zou idd wel beter zijn voor de paarden, maar we hebben dan best wel veel nodig, en volgens mij zijn de palen ook niet meer allemaal goed.

ja want vandaag of morgen zitten ze nog vast in het prikkeldraad
maar volgesnmij is het ook best duur alles bij elkaar
en de palen haha nee dat denk ik ook niet
ga je vanmiddag naar de wei??