maar echt zo
we hebben het er niet zelf opgezet en we weten ook nog niet of we het mogen veranderen van de manege eigenaar
maar wie weet hoe duur schrik draad kost en waar kan je het halen gewoon bij een ruitersportzaak?
alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

* olga schreef:Kijk eens op www.agradi.nl
Brennie schreef:Inderdaad, agradi, want bij de ruitersportzaak betaal je er veel te veel voor. Heb zelf ook bij agradi besteld en bevalt goed en was relatief goedkoop. Groetjes Brennie
elibeest schreef:Wat wil je veranderen dan? Wat is er niet goed? Normaal gesproken moet je palen en draad, cord of lint hebben, een schrikdraad klok die geschikt is voor de groote en de begroeiing en beweiding van t perceel en je moet niet vergeten de klok te aarden.
anne7 schreef:de kosten zijn afhankelijk van hoeveel je nodig hebt en welke materialen.
Zijn de palen waar nu het prikkeldraad aan bevestigd is nog goed, of moeten deze vervangen worden?
Je hebt anders in ieder geval dus palen nodig. Palen dienen ongeveer om de drie meter in de grond gezet te worden. Verder is het verstandig om drie rijen lint te spannen. (lint 7-10 cm breed). Op elke paal dienen dus drie lintgeleiders te komen. (om het lint aan de paal vast te zetten). Op de hoeken heb je een ander type nodig (sterker) Bij de ingang heb je handgrepen nodig (drie stuks) om het weiland open te kunnen maken. Je hebt een schakelaar nodig om de stroom aan en uiit te kunnen zetten. Je hebt een stroomapparaat nodig (type is afhankelijk van de grootte van je weiland) en je hebt aardpennen nodig.
Bij de agradi hebben ze een heel mooi overzicht wat je precies nodig hebt., maar nogmaals: de kosten zijn afhankelijk van de grootte van het land, en of je palen nodig hebt.
dan zal ik even precies gaan kijken
Fitzroy schreef:Deze site is nog voordeliger dan agradi. Ik heb al mijn spullen hier vandaan en het scheelde nog heel wat!
http://www.weideafrastering.com/afrastering/

AmanchoLover schreef:ik wil ook liever schrikdraad om onze wei, maar ik denk niet dat het mag, het zou idd wel beter zijn voor de paarden, maar we hebben dan best wel veel nodig, en volgens mij zijn de palen ook niet meer allemaal goed.