Chippen pijnlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jokeomar

Chippen pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:57

Ik weet niet of het hier goed staat, maar dat hoor ik wel.
Mijn dochter heeft een pony van 23 jr. Deze is nog niet gechipt, komt ook eigenlijk nooit van het erf af. Maar nu wil ze toch eigenlijk wel eens een proefje met haar rijden. Dus zal ze echt gechipt moeten worden. Nu is mijn vraag, hoeveel pijn of last heeft een pony hiervan? En als ze gechipt is, krijg je dan vanzelf een paspoort?

verana

Re: Chippen pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:01

De pony zal over het algemeen even de prik van de injectienaald voelen en verder er geen last van moeten hebben
Soms krijgen ze er in het begin een kleine verdikking op de plek waar de chip zit

Bij een chip krijgen ze automatisch een paspoort

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:02

Oké, dank je wel, kan ik dochterlief een beetje geruststellen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:03

Mijn paard had het niet eens door toen ze gechipt werd! Ze vond de veearts zelf veel interessanter

Daarna ook geen last gehad, wel even rustig aan gedaan met buiging, en dat was dat!

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:05

mijn veulen werd gechipt toen ze ''gok'' ik anderhalve maand oud was, weet nie meer precies.. en ze reageerde der niet eens op dus ik had ook niet het idee dat het pijnlijk was

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:39

Het gebeurt heel snel en is daardoor ook zo gebeurt, zoiets als je oren laten piercen, voel je ook ff, maar gaat heel snel. Ze vinden vaak de dierenarts zelf enger. Groetjes Brennie