mijn draver steigert, wie heeft tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_HC4L

mijn draver steigert, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:12

hallo,
ik heb een draver van net 5 jaar oud. ik heb haar een tijdje geleden gekocht. tone ik haar ging testen deed ze in het begin steeds de oren naar achteren en proberen te bokken,maar toen ze wist wie de baas was was dat allemaal over. ik ben haar gaan trainen en het ging steeds beter.
maar nu ben ik 2 weken op vakantie geweest, en heeft zij dus 2 weken in het land gelopen met 2 andere paarden, dus werd ze eve niet bereden.
dus ik ging er vandaag heen om gewoon even weer rustig aan te beginnen, maar nu doet ze weer hetzelfde: stil staan ,oren plat in de nek, en weer proberen te bokken, dus ik liet haar weer zien dat dat niet mocht. maar nu begon ze met stijgeren en elke keer als ik haar weer voorwaarts wou laten gaan ging ze weer omhoog. dus mijn vraag wat kan ik er nu het beste aan doen?
ik ga haar morgen gewoon eerst rustig longeren met zadel op, en probeer of ze me dan gewoon weer toelaat zonder te stijgeren, want ik weet dat ze het wel kan. maar ik ben best wel bang dat ze weer gaat stijgeren. voelt ze vast ook wel.. maarja mischien iemand een tip? ik rij trouwens nu gewoon daar in het land,bij de andere paarden omdat ze nog niet naar huis kan over 2 weken weer op vakantie
groetjes sandra
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-08-05 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Anoniem

Re: iemand een tip voor mij en m'n draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:14

Ik denk dat ze je gewoon weer even uit test, mijn draver moet ook regelmatig even koppig doen. Waarschijnlijk komt het omdat ze jouw twee weken niet heeft gezien.

Sandra_HC4L

Re: iemand een tip voor mij en m'n draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:28

okea bedankt
ik denk ook wel dat het weer over gaat, ik ga nadat ik weer op vakantie ben geweest, met haar naar de manege voor de 1 x dus mischien dat het dan weer over gaat..

Anoniem

Re: mijn draver steigert, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:18

Is er niet iets gebeurt in die 2 weken? Heeft een ander erop gereden? Misschien heeft een steigeren wel een rede ..

Of het is uitdagen .. Maarja, jij kent je paard het beste

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:22

Hoi
Ja er kan altijd wel iets mis zijn natuurlijk, maar zo niet! zou ik een zakje water meenemen als je ga rijden, en als ie omhoog komt moet je hem lekker af laten koelen. lukt het niet moet je het met een ei proberen

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:29

Je rijdt bij de andere paarden in het land? Dat kan dan de oorzaak zijn. Als namelijk een van die andere paarden de baas is, kan jouw paard hier bang voor zijn, of als die van jou de baas is en jij zit er op, kan hij niet de baas zijn. Heb je al geprobeerd ergens anders te rijden? Als hij omhoog komt, moet je hem tussen de oren meppen. }> Maar het kan ook komen, dat je teveel van voren vraagt, dus met je handen en niet van achteren naar voren rijdt, dus te weinig met been. Groetjes Brennie

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:30

Een paard steigert ECHT niet voor niets. Of er is iets medisch mis, of iets met het tuig of met je rijden. Maar ik geloof niet dat hij het doet om jou de baas te zijn.
Op welke leeftijd is jou draver ingereden btw?

Enne, al dat gemep hier Zoek eerst de oorzaak eens.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:35

Nee niet meppen maar af laten koelen nog nooit gezien? gwoon een boterham zakje over zijn hoofd leeg gooien misschien vind ie het wel lekker hahahah

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:42

Moet je net bij de hand hebben! Een boterhamzakje. HIHI.

Mijn merrie heeft ook wel eens die kuren. Gewoon tijdens het stilstaan omhoog komen. Ik rijd over het algemeen zonder zweep en geef haar dan ook met mijn hand een mep op haar hoofd (wang). Misschien niet een aanpak die iedereen doet, maar het werkt wel.

Maar inderdaad, kijk je tuig even na (soort bit, iets knellends) en sluit uit dat het niets medisch is (tanden, spierpijn na twee weken niet rijden, enz.)

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:45

Hahaha je kan ook een ei in je zak stoppen maar dan moet je niet vergeten dat ie erin zit hihi