ik heb een draver van net 5 jaar oud. ik heb haar een tijdje geleden gekocht. tone ik haar ging testen deed ze in het begin steeds de oren naar achteren en proberen te bokken,maar toen ze wist wie de baas was was dat allemaal over. ik ben haar gaan trainen en het ging steeds beter.
maar nu ben ik 2 weken op vakantie geweest, en heeft zij dus 2 weken in het land gelopen met 2 andere paarden, dus werd ze eve niet bereden.
dus ik ging er vandaag heen om gewoon even weer rustig aan te beginnen, maar nu doet ze weer hetzelfde: stil staan ,oren plat in de nek, en weer proberen te bokken, dus ik liet haar weer zien dat dat niet mocht. maar nu begon ze met stijgeren en elke keer als ik haar weer voorwaarts wou laten gaan ging ze weer omhoog. dus mijn vraag wat kan ik er nu het beste aan doen?
ik ga haar morgen gewoon eerst rustig longeren met zadel op, en probeer of ze me dan gewoon weer toelaat zonder te stijgeren, want ik weet dat ze het wel kan. maar ik ben best wel bang dat ze weer gaat stijgeren. voelt ze vast ook wel..
maarja mischien iemand een tip? ik rij trouwens nu gewoon daar in het land,bij de andere paarden omdat ze nog niet naar huis kan over 2 weken weer op vakantiegroetjes sandra

Als namelijk een van die andere paarden de baas is, kan jouw paard hier bang voor zijn, of als die van jou de baas is en jij zit er op, kan hij niet de baas zijn. Heb je al geprobeerd ergens anders te rijden? Als hij omhoog komt, moet je hem tussen de oren meppen. }> Maar het kan ook komen, dat je teveel van voren vraagt, dus met je handen en niet van achteren naar voren rijdt, dus te weinig met been. Groetjes Brennie
Zoek eerst de oorzaak eens.