Bucas deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:41

Omdat ik het via de zoekfunctie niet kan vinden,vraag ik het maar hier.
Er heeft hier vast wel iemand ervaring met de Bucas all in one deken.
Kan iemand mij vertellen hoe die bevalt en of deken groot/klein of precies op maat valt?
Alvast bedankt!

MilesNF

Re: Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:52

Ik heb hem en hij bevalt prima.
Na één seizoen zitten er bij mij alleen maar kleine gaatjes in en dat is ongekend voor mijn sloop-pony.
Hij valt volgens mij precies op maat, alleen de pasvorm is gewoon raar.
Ik vind het wel een vrij warme deken.

MijnMullino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:28

Super deken, stevig, ademend! Maar mijn paard is 160m en een 185 is net te krap en een 195 weer net te groot, dat is wat jammer. Heb voor de 195 gekozen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:15

Pasvorm van Bucas dekens is idd wat afwijkend en je moet vooral goed opletten dat ze bovenaan bij de schoft en vooraan bij de borst goed zitten. Vind ze zelf bijv. wat sneller schuren dan Rambo of Harry's Horse.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:52

Hmmm,verschillende berichten.
Ligon heeft van de Harry's Horse maat 1.85.
Maar juist van deze deken krijgt hij schuurplekken,die sluit gewoon niet mooi aan bij z'n hals en borst.
Het belangrijkste voor mij is nu vooral of de maat goed zal zijn.
Ik kan er nl 1 overnemen voor een redelijke prijs(via internet),maar als de maat niet goed is heb ik er natuurlijk weer niks aan en is het zonde van mijn geld.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:59

Zie mijn antwoord in de HK

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:43

Mijn pony heeft hem op en ik vindt hem minder warm als beloofd. Het is wel een koukleum maar toch.

Hij blijft wel super liggen en de pasvorm is ook goed. Ze krijgt er ook geen schuurplekker van in tegenstelling tot die van HH.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:56

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:34

Volgens mij passen ze over het algemeen niet goed op baokke paarden, ze zijn van voren nogal krap. Niet echt een aanrader voor Ligon, denk ik.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:24

Ik heb hem ook echt een super deken vind ik!..
Ik heb een gewoon paard van 1.68 en heb een 205 die is vrij ruim maar dan kan er met echte stenge vorst nog iets onder dat vind ik wel fijn..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:41

Ik heb ook een bucas,
Mijn haflinger is ongeveer 1.48 en heeft maat 1.75,en die valt vrij ruim..
Fijne deken,dure prijs!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:16

Wij hebben twee Bucas Smartex Rain dekens (geloof ik), die hebben we nu al iets van 5 jaar en vertonen pas nauwelijk slijtage!
Ze liggen ook erg mooi bij onze paarden, en vallen idd ruim. Als ze gaan lopen rennen, rollen enzo blijft de deken keurig liggen.

Een van onze paarden pakt weleens met zijn tanden de deken van de ander beet en trekt er dan toch behoorlijk hard aan, de bucasdekens zijn daar nog niet kapot aan gegaan!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:07

Ik heb de bucas all in one, het is net zo'n dekbed op mijn paard. Pasvorm is ok op zich, maar hij valt groot!
Een 175 was net te klein voor hem...

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:13

Ik had zon Bucas Powercooler.. 175 Een dag op gehad..en kapottttt Meterr groot gat erin dus die kon meteen de kliko in... bij die zaten er ook een Kruissingels aan..

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:34

De pony van onze dochter heeft zowel een regen als een winterdeken van Bucas, pony is 1,37 en heeft hem in maat 165 opliggen, past perfect schuurt niet op de borst, alleen de hals van de winterdeken heeft wel de manen beschadigt dus die doen we alleen op de wei nog maar op! Maar verder, geen enkele schade hoewel er veel mee gerold wordt. Uiteraard zijn ze behoorlijk aan de prijs, maar de deken die ik voor zijn collega bij divoza had gekocht kon ik na 3 maanden al laten repareren. Dus wat ons betreft is Bucas echt veel beter!! Natuurlijk kan je altijd pech hebben maar er vallen zeer zeker niet spontaan gaten in!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:12

Ik heb voor mijn fries een bucas smartex rain. Mijn paard is nogal breed van voren en de deken is dus eigenlijk te krap. het schoftgedeelte ligt te ver op z'n nek. hij krijgt er op z'n borst schuurplekken van. ik heb er nu een dekenverbreder tussen zitten. voor de rest is hij super. 200% water dicht en ademend. hij is alleen niet echt geschikt voor paarden met een brede voorkant.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:35

Okki heeft ook een waterdichte deken van Bucas, hij is niet echt super gevoerd. Hij heeft maat 185 en die past redelijk goed.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:20

droebel schreef:
Ik heb voor mijn fries een bucas smartex rain. Mijn paard is nogal breed van voren en de deken is dus eigenlijk te krap. het schoftgedeelte ligt te ver op z'n nek. hij krijgt er op z'n borst schuurplekken van. ik heb er nu een dekenverbreder tussen zitten. voor de rest is hij super. 200% water dicht en ademend. hij is alleen niet echt geschikt voor paarden met een brede voorkant.

Nochtans voor mijn breedgeborste is hij ideaal
Ik heb de Smartex Rain nu 2 jaar en ik ben er 100% tevreden over. Geen spoor van slijtage.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:21

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de gok gewaagd en de deken overgenomen.
Vandaag heb ik 'm bij Ligon gepast en zo te zien past ie perfect.
Nu maar hopen dat ie in het dagelijks gebruik zo mooi blijft liggen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:24

ik heb er ook 1 de Celtic Power deze is 180cm.

fijne deken ,maar ik ben toch overgegaan op Harry Horse waterdichte deken omdat ze lang buitenstaat.

ik vindt het wel een mooie deken erg licht maar toch 170gr voering en goed warm.
perfecte pasvorm!

over hoe de maat valt kan ik niet veel zeggen omdat de mijne erg drachtig was toen ze hem omhad.

dus als je een mooie deken zoekt,hij is te koop.