paard loopt achter mij aan = vertrouwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovermier

paard loopt achter mij aan = vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:10

Hallo,

ik was vandaag dus met me nieuwe aanwinst bezig een 4-jarige ruin (jumpilot x Haertbreaker).
en eerst heb ik um ff gelongeerd met hoofdstel. hij kent t wel heb al weleens eens los met um in de bak gereden maar dat is alweer een paar weekjes geleden omda ik weg ben geweest. dus doen we ff rustig aan om het weer op te pakken.
maar toen na t longeren een kleine 15 min. waren dat heb ik um nog in bak ff laten rennen en lekker rollen.. en daarna ben ik een beetje met um gaan spelen.. en de hele tijd liep hij me achterna maakt niet uit waar ik heen ging..hij liep me maar achterna..

nu was me vraag dat is toch goed dan heeft ie tog vertouwen en weet ie ook dat ik zn baasje ben..enz..??

want ik maak wel vaak jonge paarden zadelmak en krijg wel een band ermee ma anders omda ze ook weer vaak snel verkocht worden omda t een handelstal is.. maar bij deze had ik ook ff tijd om mee te spelen omda nu iedereen op de wedstrijd was en ik heb nu geen wedstrijd paardje meer omdat ie pas naar belgie is verkocht. wan me die anderen doe ik wel rustig aan ma nie eg zo spelen...haha

vroeger deed ik da ook met me pony en die liep me ook altijd achterna..en me wedstrijd paardje die net weg is ook maar die heb ik gelukkig wel nog 2 jaar kunnen rijden en ook zelf ingereden.

gr mireille

binnenkort zet ik nog foto's van um erop en t is echt de moeite waard..zo'n klein fijn springtype is t.
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-08-05 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

loveprince

Re: Een Vraagje ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:17

heey
Het is wel leuk dat je dat zeg,het klopt idd als je door de bak loopt, en je paard gaat achter je aan,dan vertrouw ie je maar dan is het ook een nieuwschierig en leergierig paard.Wat je zou kunnen doen is je paard heeel zacht in z'n neus blazen.
als ie terug blaas dan vin ie je leuk, dat doen paarden ook bij elkaar als ie je negeer dan ben je niet intresant haha.

lovermier

Re: Een Vraagje ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:25

haha,

hij is echt nieuwschierig ja want alles vind ie leuk en wil die even kijke wat dat dan wel niet is...haha is grappig beestje is t ook..

maby wil ik um ook kopen ma moet kijke hoe t loopt..wan is handelstal en hij kan helaas ook zo weer weg zijn..maja dat heb je daar..

kenso0wlover

Re: paard loopt achter mij aan = vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:40

Het kan best zijn dat het uit vertrouwen is en dat hij jou herkent als je baasje maar paarden lopen al gauw achter mensen aan ( gehoord van Emiel Voest). Hij was net begonnen met een clinic met een paard, had nog niks met hem gedaan en het paard liep al achter hem aan gewoon omdat het een kuddedier is.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:55

Jonge paarden vinden het vaak een leuk spelletje.. en omdat jij met hem aan het spelen was.. Maar ik kan vanaf hier niet zien of hij het deed uit vertrouwen of om te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:09

Mijn paarden lopen in de bak ook vaak achter mij aan. Ik denk voornamelijk uit nieuwschierigheid maar misschien ook uit vetrouwen. Maar het is altijd wel grappig Als ik ga rennen doen zij dat ook enzo

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:19

Cinnepin schreef:
Mijn paarden lopen in de bak ook vaak achter mij aan. Ik denk voornamelijk uit nieuwschierigheid maar misschien ook uit vetrouwen. Maar het is altijd wel grappig Als ik ga rennen doen zij dat ook enzo

kwou precies hetzelfde zegggen

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:32

aah, okee. maar omda ze t bij nie allemaal deden...daarom.. vroeg k me af...en me pony en deze dan en nog 2 andere dede t ook..maar sommige ook weer nie...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:35

Dit komt vooral omdat je hem eerst aan het werkt hebt gezet en hij jou nu dus als leider ziet. Probeer altijd als je met een paard 'speelt' een veilige uitweg voor jezelf te hebben, omdat een paard wel 10 x zo zwaar en zo sterk is als jij, en je je dus kunt bezeren. Groetjes Brennie

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:35

og dat zal wel goed komen...

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:37

Nou mijn pony loopt ook achter mij aan. maar hij denkt haha dat hij de leider is want als ie geen zin heb sta ik voor aap hiihi