help, welk voer is 't best voor m'n paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

acropolis

help, welk voer is 't best voor m'n paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 15:19

Hallo

Ik zie zoveel verschillen in merken voeders dat ik door het bos de bomen niet meer zie!

Ik heb eens van verschillende merken, vergelijkbare soorten bekeken.
(Vb voer voor recreatiepaarden / paarden die langdurige prestaties leveren of korte explosieve prestaties van havens, pavo, cavalor, subli,..)

Er zit ooooooooo zo veel verschil in vb de inhouden ruwe celstof, eiwitten, as, suikers en zetmeel, vitaminen...

Wie kan me helpen?

- Ik rijd dressuur met warmbloeden van +/- 1m65 tot 1m75.
- Dit 4 keer per week per paard, vrij intensief. (Nou ja da's subjectief ,maar neem maar aan dat ze serieus aan't werk moeten dan)
- 1x op de week rustige buitenrit.

Waarvoor dient :
ruw eiwit, ruw vet, ruwe celstof, ruwe as, suikers en zetmeel, vitaminen A, B, D3, E ?

En wat is nou beter? Een merk met 1% meer ruwe celstof en 5% minder suikers en zetmeel, ....?

ellepel

Re: help, welk voer is 't best voor m'n paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:27

moeilijk he?

keus word tegenwoordig wel heel moeilijk.

ik hoor hele goede berichten over havens draversbrok, en nee dat is niet speciaal voor dravers, maar heet gewoon zo..

denk dat dat voor jouw paarden een heel goed voer is, als ik lees wat je met ze doet past dat wel..

verder heb ik totaal geen verstand van ruwe celstof etc..maar minder suikers lijkt me altijd beter voor een paard..

Brennie

Re: help, welk voer is 't best voor m'n paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:08

Mijn verzorgpaard krijgt ook draversbrok van Havens, werkt super en je betaalt misschien wel wat meer, maar je hoeft minder te voeren. Hij krijgt als aanvulling Havens muesli eiwitarm, omdat hij eiwitgevoelig is. Ik rij hem ook 4 x per week, waarvan 3 x dressuur en 1 x springen. Groetjes Brennie