Massage-olie voor je paard, wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Massage-olie voor je paard, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 11:20

Ik wil mijn paardje graag gaan masseren met olie.
Ze doet aan een bepaalde manier van luchtzuigen waarbij haar nekspieren ontzettend gespannen zijn. Ik merk dat masseren goede ontspanning geeft maar zou graag om de dag een olie gebruiken omdat dit makkelijker gaat.
Wie heeft er massage-olie voor zijn paard? Wat voor merk? En hoe is de werking?
Alvast bedankt!

Qimm

Re: Massage-olie voor je paard, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:34

Babyolie maar dan ongeparfumeerd, irriteerd niet en glijdt goed! Dingen die zogenaamd de spieren opwarmen zijn onzin, die warmte gaat niet dieper dan de huid.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:00

Ik heb zelf spierverwarmer (Cole's liniment) gebruikt en ontdekte dat de huid héél gevoelig reageerde de vierde dag. Ik schrok me een hoedje. Had er juist wat rijkelijk op de achterhand gedaan hem te verwennen en om het goed te laten werken. Ècht niet leuk. Naar wat ik hoor is goed spul en wordt het ook bij endurance gebruikt als paarden veel/lang gelopen hebben. Maar veel gels en/of spierverwarmers zijn zo scherp dat je op moet passen dat je de huid niet beschadigd. In mijn ervaring is het alleen voor incidenteel en/of verdund gebruik.
Ik hoorde toen ik erover vertelde wat er gebeurde van iemand bij ons stal die een spierverwarmer gebruikt had dat zijn paard er zelfs blaasjes op de huid gekregen had als allergische reactie op de spierverwarmer. Ik zou dus in ieder geval kijken naar heel mild spul als je regelmatig masseert. Misschien is baby-olie inderdaad niet zo gek. Wel zal stof en zand gaan plakken. Overigens zei een masseur bij ons op stal nooit iets te gebruiken. De paardehuid is vetter dan de mensenhuid en masseert ook zonder middelen wat gemakkelijker.
En ik heb inmiddels gezien dat massage diepgaander werkt dan middelen op de huid.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 12:28

Bedankt voor de tips!
Misschien is voor een keer babyolie inderdaad niet gek maar denk inderdaad dat het gaat plakken etc. Ze staat verder dag en nacht op de wei, 1x rollen en al het zand plakt vast! haha!
Ik ga nog even verder zoeken!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:29

Ik zou niets gebruiken als wij een fysio op stal hebben gebruikt die ook niets.
Bij mensen wordt olie gebruikt omdat de huid stroef is maar dat is bij paarden door het haar niet nodig.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:01

ik had zelf ook een grote fles massage-olie, maar heb hem maar een keer gebruikt... je merkt nou niet echt verschil, en het plakt heel erg