zadelonderleggers van chatelian (br)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

zadelonderleggers van chatelian (br)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 23:50

wie heeft ervaring met deze zadelonderleggers van ..chatelian onderlegger €38,95 is dat normale prijs??zijn ze van goeie kwaliteit? en geschikt voor de gevoelige paardenrug..want twijfelde tussen een gelpad of bontje..gr emaartje

hierbij foto Afbeelding

Tanja

Re: zadelonderleggers van chatelian (br)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:13

Geen ervaring zelf met Chatelain maar is dat een echt schaap wat eronder zit of een nepper?
Als het een nepoper is (wat ik dus vermoed aan de hand van de prijs) dan heeft het geen enkel nut voor een gevoelige rug, dan is het alleen maar loos stof wat je nog eens tussen je zadel en dekje stopt.
Wil je echt een goede drukverdeling hebben ga dan voor een onderlegger met echte lamsvacht, die verdelen druk echt veel beter.
Een gelpad zou ik persoonlijk niet doen, ik heb hem zelf nog nooit gebruikt maar hoor er de laatste tijd juist van dat deze de druk dus weer niet goed verdelen, gel wordt door een drukpunt naar buiten gedrukt en daar ontstaat dan weer een nieuw drukpunt.

Beste is natuurlijk nog om je zadel goed passend te laten maken maar das helaas niet voor iedereen haalbaar en dan is een lamswollen onderlegger een hele goede optie.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:36

Ik heb hem, in de beschrijving staat:
"katoenen zadelonderlegger met een schapenwollen onderkant en bontrand.
Het schaap is hiervoor geschoren en de wol is in een sythetische ondergrond geweven."

Het is dus wel echt schapenwol maar niet met het vel eraan. Ik vind hem fijn en merk wel degelijk dat het niet een loos stukje stof is.
Maar het zadel op maat laten maken is natuurlijk de beste oplossing.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:41

ik heb deze onderlegger ook gehad en was er totaal niet tevreden over

ik had de onderlegger 1 x gewassen (volgens beschrijving) en de vacht werd superlelijk en ruw

nu heb ik een mattes...al tig keer gewassen,blijft mooi en zacht

p.s. mijn zadel past overigens perfect maar heb er graag wat onder

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:42

Ik vind ook dat je beter een bontje met de huid van de schaap eraan kunt kopen. Het voordeel is dat je geen wol verliest. En dus ook een dichter oppervlak hebt die kan dempen voor de paardenrug. Ze zijn wel wat duurder maar blijven veel mooier. Maar dat neemt niet weg dat je zadel gewoon netjes hoort te liggen.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:12

Ik heb deze onderlegger.
Ik ben er wel tevreden over, hij ligt perfect (ik heb hem nu 1,5 jaar) hij blijft mooi (ook na het wassen, wel op 30 graden)