zadel merovech Wie kent dit merk? Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gingerlover

zadel merovech Wie kent dit merk? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 22:28

Hoi,

Ik kreeg een zadel aangeboden van het merk Merovech voor 100 euro incl beugels en leren singel.
Standaard dressuurzadel, zachte diepe zit, ziet er nog heel goed uit, net opgevuld, te koop wegens overcompleet.

Kent iemand dit merk? Hoe zijn jullie ervaringen er mee?

Ik hoor het graag.

onley

Re: zadel merovech Wie kent dit merk? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:32

dit is een zadelmarktzadel en de meeste bokker zijn hier niet over te spreken ik heb er geen ervaring mee en kan dus niet veel erover zeggen als jij er goed op zit, en hij ligt goed op je paard tja waarom niet he

Gingerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 22:37

Ja had ondertussen op internet al gevonden dat het een zadelmarkt zadel is. Maar een duurdere (399,- euro). Maar ja... iemand ervaring met het zadel zelf?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:02

Toen ik 8 jaar geleden mijn rijpaard kocht, had ik natuurlijk ook een zadel nodig! Een (goede!) zadelmaker is toen bij mij geweest met meerdere (merk) zadels en we hebben verschillende gepast!
Toen bleek dat de Merovech het beste op mijn paardje lag! Ik had toen een splinternieuw veelzijdigheidszadel voor relatief weinig geld! Het merk was (en is) onbekend, maar opzich (ook volgens de zadelmaker) goed! Een prima prijs/kwaliteits verhouding. Ik heb er destijds 1000,- gulden voor betaald! Ze zijn dus ondertussen wel goedkoper geworden.....
Ik heb er veel plezier van gehad, het zadel zat heerlijk en bleef ook mooi!

Later heb ik er een tweedehands Barnsby dressuurzadel bijgekocht en weer later heb ik het Merovech veelzijdigsheidszadel ingeruild tegen een Forestier springzadel!
Een aantal maanden geleden heb ik een splinternieuw dressuurzadel gekocht, een Passier Grand Gilbert! En die is helemaal geweldig! (maar ook een heel stuk duurder dan mijn eerste Merovech zadeltje )

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:11

Ik heb ong. een jaar geleden een 2ehands Merovech bij Divoza gekocht voor 150 euro. Hij zit heerlijk, en het belangrijkste is natuurlijk dat hij erg goed past!! Kwaliteit vind ik tot nu toe prima, ik weet niet hoe oud hij nu is, maar ik gebruik hem al een jaar 5 keer in de week (ook dagtochten). Het was bij mij wel even wennen na een wintec, maar nu wil ik niets anders meer .

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:01

Ik heb ook zo'n zadel gehad. Hij zat toen wel fijn vond ik. Maar ik vond wel dat die snel sleet.
Maar hij kan zeker weten niet op tegen de kieffer die ik nou heb!!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:18

Even iets recht zetten!! Merovech is GEEN zadelmarktzadel!!! Het is een productie van Imperial Riding!! Zadelmarkt heeft waarschijnlijk een partij op kunnen kopen van IP of van een re-tailer maar het is niet zo dat ze de zadels zelf laten maken(zoals met de rest wel gebeurt)
Wat betreft het zadel zelf, ik vind het bot gezecht k*t zadels, de bomen breken heel snel, en ik vind ze veel te hard zitten, ala houtenplank(moet ik wel erbij zeggen dat ik altijd op zadels heb gereden waar minimaal een gelzit in zat)
Verwacht niet te veel van het leer, dit is gewoon een standaard kwaliteit. Te vergelijken met Pagony, Global etc.
Ik hoop dat je nu wat meer weet!