Zadel na 2 keer gebruiken al gescheurd en los???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelike

Zadel na 2 keer gebruiken al gescheurd en los???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 21:37

Vorige week heb ik een zadel gekocht. Dit was een 2dehands, maar was nog in prima staat.
Nu heb ik dit zadel de vorige week gebruikt en vandaag. Toen we thuis kwamen zag ik dat er een scheur in zit en voor los begint te laten.

Maandag kan ik pas bij die man terecht waar we het hebben gekocht. Maar moet hij zo'n zadel terugnemen?

Katja

Re: Zadel na 2 keer gebruiken al gescheurd en los???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:57

Nee. Jij hebt zelf niet goed gekeken voor je het zadel kocht. Als koper heb je een onderzoeksplicht.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:36

tuurlijk moet ie het zadel terugnemen, dit is echt niet normaal! of je moet er echt een heeel erg minimaal prijsje voor betaald hebben, maar dan kan het nog eigenlijk absoluut helemaal niet!!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:59

Als je het in een winkel hebt gekocht willen ze het misschien wel terugnemen of voor je laten maken. Als je het zadel particulier hebt gekocht vrees ik dat de verkoper het niet terug wil nemen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 06:20

Zeker met een Prittstift vastgezeten? Waar zit die scheur? en wat is het voor een scheur? Versleten leer waar een gat in is gevallen of duidelijk een scherp voorwerp?
En dan is de prijs natuurlijk ook van belang en de algemene staat van onderhoud. En of je hem particulier of bijeen winkel hebt gekocht.

Om te kunnen bepalen of je je geld terug kan krijgen moeten we eerst meer weten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:09

Heb je hem in een winkel gekocht of bij een particulier?

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:20

Dit zadel is in een winkel gekocht.
Die vent zei dat het een heel goed zadel was, en ideaal voor de bredere paarden (daar gebruiken we het dus ook voor).
En nu na 2 keer gebruiken is die kapot. Dit is niet van een scherp voorwerp, heb nooit scherpe dingen in mijn broekzakken.
Ook is die niet echt intensief gebruikt. Gewoon een uurtje rustig rijden. Alleen maar stappen en draven verder niks.

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:43

Reageert er niemand meer op?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:44

Heel gek, maar ik moet ineens aan zadelmarkt denken

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:47

Margreet, zadelmarkt doet er nu niet toe, zeker omdat er vermeld is dat het een 2de hands zadel is, daar handelen zij niet in.

Ik zou er i.i.g. mee terug gaan! Ik hoop dat hij je zadel terug neemt, zo niet, probeer dan een overeenkomst te maken voor de reparatie kosten!

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 08:59

Dit zadel komt niet van zadelmarkt, maar uit Belgë. Die man heeft in NL een winkel en in België een manege en ook een winkel.
Het merk is Bieman de Haas.

Toen had hij dit zadel en nog een ander (veel kleiner). Dus toen heb ik voor dit gekozen omdat dit beter past op de echte brede paarden.

Nu heeft mijn moeder net daarheen gebeld, en kunnen we morgenavond terug met dit zadel en dan krijgen we een ander. Dus ik denk die kleine. Maar die is waarschijnlijk te klein.

Waren we daar maar nooit heen gegaan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:02

Wat heeft het voor zien een zadel om te ruilen waarvan je nu al verwacht dat het niet gaat passen. Kun je beter je geld terug vragen.

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 09:06

Dat doen we morgenavond ook.
Maar van die man gaan nogal verhalen rond dat je die niet teveel tegen moet spreken. Dus mijn moeder heeft het effe gewoon zo door laten gaan. Dan kunnen we hem dat morgen persoonlijk zeggen/vragen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:45

De verkoper geeft aan dat je mag ruilen. Daarmee geeft hij al aan dat jij gelijk hebt en dat dit zadel niet zo snel kapot mocht gaan.

Natuurlijk geeft hij liever geen geld terug want dan heeft hij niets verdient. Neem aan dat jij graag een zadel wil. Dus ga gewoon acoord met ruilen. (je bent het met die man eens dus dat zorgt voor goede sfeer) Als hij met een zadel komt waarvan jij al weet dat het niet gaat passen. Dan geef je aan dat je graag wil ruilen maar dat je denkt dat dit niet past en dat het niet zo veel zin heeft om dit zadel mee te nemen. Vraag dan of hij geen andere heeft.

Geeft hij aan dat hij die niet heeft. Zeg je gewoon wat jammer dat er geen andere zadels zijn. Had liever een zadel gehad dan mijn geld terug. Maar ja als er geen passende zadels zijn dan houdt het op dan maar mijn geld terug. Als je gelijk al geld terug gaat eisen als je binnen komt zal de man in de verdediging schieten en veel moeilijker doen over geld terug.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:34

Dat je die man beter niet tegen kunt spreken? Ja en anders? Hij moet gewoon een goed passend zadel mee teruggeven.

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 14:25

Dressuur85 als je hem tegenspreekt, doet hij helemaal niks meer voor je. En uiteraard krijg je dan zeker geen geld terug

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 14:26

lindsey schreef:
De verkoper geeft aan dat je mag ruilen. Daarmee geeft hij al aan dat jij gelijk hebt en dat dit zadel niet zo snel kapot mocht gaan.

Natuurlijk geeft hij liever geen geld terug want dan heeft hij niets verdient. Neem aan dat jij graag een zadel wil. Dus ga gewoon acoord met ruilen. (je bent het met die man eens dus dat zorgt voor goede sfeer) Als hij met een zadel komt waarvan jij al weet dat het niet gaat passen. Dan geef je aan dat je graag wil ruilen maar dat je denkt dat dit niet past en dat het niet zo veel zin heeft om dit zadel mee te nemen. Vraag dan of hij geen andere heeft.

Geeft hij aan dat hij die niet heeft. Zeg je gewoon wat jammer dat er geen andere zadels zijn. Had liever een zadel gehad dan mijn geld terug. Maar ja als er geen passende zadels zijn dan houdt het op dan maar mijn geld terug. Als je gelijk al geld terug gaat eisen als je binnen komt zal de man in de verdediging schieten en veel moeilijker doen over geld terug.

Zo doen we het ook.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:12

Met stroop vang je meer vliegen dan met stront!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:50

Behalve strontvliegen dan
Maar Lindsey heeft wel gelijk