Wat voor beenbescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Wat voor beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:23

Mijn paard heeft iets nieuws. Hij krijgt ineens plekjes van de gewone harde peesbeschermers. En dan op de plek rond de kogel en voorop waar het elastiek zit. Zijn hele haren gaan raar zitten en hij krijgt er wondjes. Ook bij zijn strijklappen krijgt hij schuurplekjes en wondjes bij het elastiek. Het maakt niet uit hoe strak of los je het doet.
Hij is altijd wel extreem gevoelig voor plekjes, ook wat singels betreft, maar dit is echt overdreven. De enige waar hij geen plekjes van krijgt zijn mijn oude versleten van BR met bont erin. Maar wanneer het een beetje nat is zijn deze zo vies en ze beginnen nu behoorlijk te slijten. Ik bandageer hem nu bijna elke dag, maar dat is zoveel werk. Hij heeft echt beenbescherming nodig en ook achter dat over zijn kogel valt.
Wie heeft er dé tip voor peesbeschermers en strijklappen die niet schuren

pippie123

Re: Wat voor beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:27

Je hebt van die hele mooie been beschermerd, van br geloof ik, die 3in1 dingen, die zijn heel zacht en zitten ook helemaal om de kogel heen. Echt super dingen zijn dat! Ik ben alleen even de naam kwijt........

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:33

peesbeschermers met bont er in? maar misschien is dat wel weer warm?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:41

Wat Japp zegt..
Heb even een foto opgezocht:
Afbeelding
Als die niks is moet je met bont erin kopen of bandages...

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:47

jah zo zien ze er inderdaad uit! Dank je Laueef voor je bijdrage...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:51

Als jullie goed hadden gelezen dan kon je lezen dat ik nu beschermers heb met bont erin. Deze kan ik alleen niet het hele jaar door gebruiken omdat ze behoorlijk snel nat en vies worden en ontzettend hard slijten door het vele wassen. Daarom zoek ik een "goedkoper"alternatief. Die 3-1 zien er wel goed uit, maar zuigen die niet heel erg vocht op ?

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:54

Ik vind het zelf wel meevallen, natuurlijk zijn die harde peesjes droger. Maar deze zijn prima, ja je moet niet midden in een plas gaan staan dan zijn ze nat, maar ik een natte buitenbak kan ik prima rijden, ze worden wel vochtig maar niet overdreven nat.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:57

mijn bak is over het algemeen redelijk droog. Maar het wil wel eens voorkomen dat ik door een plas moet rijden, b.v in het bos. Maar dan vind ik het dus niet handig als ze afzakken

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:59

Ik heb er zelf geen last van, ze worden iets nat maar zakken niet af.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:07

Kijk eens hier: http://www.canter-equipment.nl/
Dit zijn volgens mij erg goede beschermers. Ook geschikt voor een cross, dus ze kunnen nattigheid goed hebben

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:28

Als je wil mag jij mijn 3-1 beschermers wel proberen (BR) maar ja die heb je zelf ook al mogen uitproberen! Kijk maar ze liggen in de kast (witte zak) en die van hierboven (lamicell) verkopen ze in Maasbracht!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:33

3-in-1 beschermers zijn ideaal! of die legwraps(ziet er uit als bandage maar zit als 'lap' om t been met klittenband vast zegmaar, beetje 3-in-1 beschermer idee maar dan ziet t eruit als bandage en zit t niet zoals 3-in-1 helemaal om de kogel heen)

3-in-1 zakt trouwens niet af als ze nat worden!
wel vind ik ze te heet in de zomer, maar dat vind ik ook van bandages, gebruik dus meestal helemaal niets