Zouden jullie je paard/pony die t.k staat op proef meegeven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passepartout

Zouden jullie je paard/pony die t.k staat op proef meegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 15:58

Wij dus absoluut niet en wel om het volgende meegemaakte verhaal.
Jaren geleden fokte mijn man en zwager ponies. Op een dag kwam een vader uit een nabijgelegen dorpje aan met de mededeling dat hij een pony voor zijn dochter zocht.
Mijn (nu) man eerlijk als altijd zei toen tegen die vader dat hij het niet zo een goed plan vond om op stijl en sprong een pony te kopen voor dochterlief.
Ze hebben toen afgesproken dat het kind een oudere Haflinger pony een tijdje mocht leasen. Zo gezegd zo gedaan. Het kind kwam met Jan en alleman naar de pony kijken en ze moest natuurlijk ook haar ""rijkunsten "" op de pony vertonen. Dit ging steevast met hetzelfde ritueel van uit de stal rukken, opzadelen en meteen galopperen gepaard. Uiteraard werd hier wat van gezegd maar luisteren deed ze niet tot nauwelijks en wij waren er ook niet altijd bij.
Nadat alle vriendjes, vriendinnetjes, omas, opas en andere familieleden geweest waren en de pony (uiteraard) stokkreupel was gereden was de lol er af. Pa kwam vertellen dat dochterlief het rijden niet meer leuk vond en hij was toch zo dankbaar voor het leasen en dat hij nu niet met een pony in de maag zat.
Een ervaring en kreupele pony rijker was voor manlief dit hoofdstuk ook gesloten.
Met de pony is alles weer goedgekomen, maar wij doen het dus nooit weer.

LPtjuh

Re: Zouden jullie je paard/pony die t.k staat op proef meege

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:03

heey! ik zou het mede om die reden ook niet doen , willen ze hem toch op proef dan mogen ze hier alleen komen rijden en verzorgen waar ik bij ben , zo niet , dan gaat mijn paard niet mee klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:12

De kopers van mijn vorige paard heb ik wel een proefperiode gegund, maar dan wel gewoon hier op stal. Ze konden dan gewoon komen en rijden/verzorgen zonder dat ik erbij was. Ik heb hem echter niet op proef meegegeven omdat ik zelf niet bekend was met de stal waar hij kwam te staan en ook de kopers niet kende.

Op proef meegeven zou ik in principe alleen doen als ik de kopers persoonlijk heel goed ken of als het paard op proef komt op een stal waar ik heel goed bekend mee ben en voor 100% achter sta.

Overigens zou ik ook het soort paard meenemen in de overweging om het al dan niet te doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:17

Tjah, hoe zie jij 'op proef'? Wanneer het paard de verkopers niet bevalt, dat ze 'm terug kunnen brengen is vaak wel het doel van 'op proef' Wat evt. ook zou kunnen, dat de verkoper hetpaard terug kan nemen als hij vind dat er niet goed voor gezorgd wordt. Ligt precies aan de afspraak. Dat laatste is denk ik meer met particulier verkopen dan met handelen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:13