De wei slepen met paard(en). Wat voor sleep is het beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

De wei slepen met paard(en). Wat voor sleep is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:10

Titel is denk ik vrij duidelijk..
We hebben bijna 2 hectare wei, en we willen de mesthopen uitrijden met een weisleep. We hebben al eerst gekeken voor een klein trekkertje, maar die zijn erg duur. En omdat mijn 2 merries allebij voor de wagen lopen wil ik het nu op die manier proberen.

Zijn er hier meer mensen die zelf de wei slepen? Wat voor sleep werkt het beste? Op o.a. marktplaats staan ook weideslepen te koop die met autobanden dan wel trekkerbanden werken. Is dat wat? Of iets van een pellet? En tot hoeveel meter breed is ongeveer te trekken voor 1 dan wel 2 paarden?

rina

Re: De wei slepen met paard(en). Wat voor sleep is het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:52

ik ben net zelf begonnen mijn merrie te leren voor een sleep te lopen.
wij hebben er zelf een gemaakt idd met autobanden, die door de midden zijn gesneden, dus eigenlijk halve.
Afbeelding

hetgene ik wel direct achter kwam, en dat heeft natuurlijk er ook mee te maken dat mijn merrie nog niet precies weet hoe ze moet trekken, is dat hij niet te zwaar word. ik heb naast die autobanden er nog een ketting tussen hangen want kwam er ook achter dat autobanden alleen de mest niet echt verspreiden. de ketting werkt daarintegen wel vrij goed.
ik zit dus nog een beetje te puzzelen wat nu fijn werkt en niet te zwaar word.