Wie heeft er ervaring met merano dressuurzadel (zadelmarkt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gingerlover

Wie heeft er ervaring met merano dressuurzadel (zadelmarkt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 12:05

Hoi,

Ik wil graag van mensen weten hoe het merano dressuurzadel van zadelmarkt bevalt?
Is de kwaliteit een beetje goed?
Heeft het zadel een diepe zit?
Heeft het zadel dikke kniewrongen?
Zit het lekker? Is het een beetje zacht?
Hoe is de pasvorm op je paard/pony?

Ik hoef GEEN reacties van mensen die zeggen dat zadelmarkt slecht is en slechte kwaliteit!

Ik hoop iets te horen!

CarpeDiem

Re: Wie heeft er ervaring met merano dressuurzadel (zadelmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:02

Zijn al heel veel topics over

Gingerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 13:25

Ja maar het gaat mij specifiek om dit zadel.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:36

Ik heb volgens mij ook al eens een topic voorbij zien komen speciaal over dit zadel.

Ik heb het zadel zelf nu twee maanden. Verwacht er niet te veel van, dat deed ik ook niet. Ik wilde eigenlijk zeker weten dat ik met een dressuurzadel overweg kan en wilde niet gelijk mijn Stubben zadel (spingengericht) kwijt door hem op een vergelijkbaar dressuurzadel in te ruilen.

Ik vind het zadel wel zacht en heeft ook wel een diepe zit. Ik kan er verder prima in zitten. De schoft is wat hoog uitgesneden en past op mijn paard met gemiddeld tot hoge schoft net.

De kwaliteit kun je niet vergelijken met een duurder zadel. Ik verwacht niet dat het jaren meegaat, maar dat was ook niet mijn bedoeling. Als ik dressuurmatig blijf rijden, koop ik over 1 of 2 jaar gewoon een 'echt' merk. Na de eerste keer rijden op het merano zadel liet de laklaag (echt kwaliteitsleer dus) al iets los. Dit zit onder mijn benen en ik stoor me er niet aan. Verwacht jij er wel meer van, neem dan een ander zadel.

Het belangrijkste is dat het een goede pasvorm heeft voor je paard en vergeet jezelf niet. De kwaliteit van het leer vind je paard niet belangrijk, dit is net wat je er zelf van verwacht.

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:15

Heb dit zadel ook voor me verzorg haflinger. Vind het zelf lekker zacht zitten. De kwaliteit vind ik hartstikke mee vallen heb het nu bijna 4 maanden en er zijn nix geen beschadigingen aan te zien. Net de singelstoten zien er niet heel mooi meer uit.
Ben erg tevreden met dit zadel.