Dekens..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saartjeuh

Dekens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 10:11

Hej ( k heb al gezocht bij zoekfunctie maar k heb niks gevonden)

K had vrijdag een "discussie " met iemand van de club , binnekort weer winter => scheren . Wij rijden dus ook in een verwarmde binnenbak en dan moeten de paarden 20 meter stappen en kunnen ze de trailer in . Is het dan voldoene om 1 zweetdeken op te leggen of moet er meer op .? ( het is wel een heel intesieve les dus zweeten doen ze wel )
En als je in de stal aankomt toch als ze droog zijn staldeken op , maar wat als ze nog niet droog zijn ?

Saar

sabien

Re: Dekens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:35

als je paardje nog niet droog is dan laat je de zweetdeken gewoon s'nachts op en verwissel je de dekens s'ochtens weer. op de trailer is een zweetdeken meestal wel genoeg behalve als het erg koud is dan zou ik er nog een dekentje over heen doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:00

als je een zweetdeken op wilt laten s`nachts zou ik wel een wollen deken nemen.

deze laten het vocht erdoorheen zodat het op de deken komt te liggen en niet dat de deken zeiknat wordt.

als je over en zweetdeken nog een deken legt vat je paard kou!

want waar moet het zweetvocht dan heen?? dat blijft dan in de deken ,die wordt nat dus ook je paard wordt nat.

je moet dan een goede deken nemen waar het zweet bovenop komt te liggen zodat het paard droog blijft!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:21

Je kan ook een dubbele zweetdeken nemen, ik weet niet of ze zo te koop zijn in de winkel maar ik maak ze wel (fleece)
Alleen moet je wel goed in de gaten houden dat de buitenkant idd. droog is als ze op stal staan en je laat hem op. Als je buitenkant nog nat is en je paard gaat liggen komt het vocht weer in de deken en vat je paard kou, beste is dus na de zweetdeken gewoon te wisselen van deken en er een droog exemplaar op te leggen.