Schoenen bij chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

11568

Schoenen bij chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 07:24

Heb maar weer eens [mini] chaps gekocht. Heb alleen géen idee wat voor een schoenen ik er onderaan moet trekken. Heb ze een jaar of 8 geleden ook gehad maar ik weet niet waar ik toen mee reed.

In de ruitersportzaak waar ik ze kocht wilden ze me al allemaal dure jodphurs en andere zooi aansmeren, maar dat dus echt niet. Vind ik echt zonde van mijn geld, want ik weet wel dat je ze ook voor 25 euro bij de Scapino kan vinden, alleen wélke?

Plaatjes graag!

Kusia

Re: Schoenen bij chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 08:11

Ik heb ze van Imperial Riding, waren 39,95. Ik heb ook nog een paar gezien van 34,95, maar die zaten niet lekker.
Ik vind de bovenstaande prijzen wel meevallen, ik weet niet welke ze jouw adviseerd hebben?

Bij Scapino kan je natuurlijk wat leuks vinden, maar wat krijg je er voor terug? Ik zou gaan voor een schoen die waterdicht is, smal voor de beugel, met hak voor de veiligheid en stevig.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 08:44

bovenstaande prijzen?? ik zie geen prijzen":o

zelf reed ik altijd met jodphurs, ik vinnd ze toch neit meer zo fijn. Maar dat heeft ook meer te maken met mijn voeten.
Sinds gisteren heb ik nieuwe schoenen van Ariat. Heb er nu 2 keer mee gereden en het bevalt me heel goed! (ze waren wel 100 euro maar dan heb je ook gewoon echt geode schoenen)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:14

Ik heb stevige hoge bergschoenen. Heel prettig als een paard besluit om op je tenen te gaan staan. Ze zijn ook waterdicht (y)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:21

Je moet heel erg opassen met schoenen van scapiono hoor. Ze zijn niet gemaakt om mee te rijden en het gevaar dat je voet in de beugel blijft hangen met een val is vele malen groter. Ik raad je aan om een paar goede paardrijschoenen te kopen, het is voor je eigen veiligheid. Tenzij je beugels hebt die aan de voorkant gesloten zijn, dan kan je met alle schoenen rijden.

Ik heb sinds kort de ariat (die van 99 euro) en ze zitten heerlijk. Ik vind ze het geld dubbel en dwars waard.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:27

Ik rij ook met schoenen en chaps. Ook ik heb geen paardrijschoenen, omdat ze gewoon te duur zijn. Deze doen het ook prima.
Het zijn vrij stevige schoenen, waterdicht en ze zitten heerlijk.
Ook moeten ze een hak hebben, maar dat was wel duidelijk denk ik

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:28

Ik ga voor werkschoenen en op Marktplaats of Ebay kun je eraan komen voor een prikkie.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:32

van global zijn ze 50 euro. valt mee toch?

Camael

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:33

Ik rijd al jaren met adidasjes en chaps, ik vind het heerlijke schoenen omdat ze goed aansluiten aan mn voet, bij heel veel schoenen heb ik dat mn voet gaat schuiven in de schoen en dat vind ik irritant

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:34

Ik heb ze van de scapino.
Het zijn stone creeks en zijn perfect om mee te rijden.
Ik rijd er al 4 jaar mee nu bezig met mijn 2e paar.
Ideaal en niet duur, ik geloof dat ze ongeveer 29 euro kosten.

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:53

Ik rij gewoon met een soort bergschoenen. Zitten heel goed en lekker.
Je moet alleen wel zorgen dat je niet te grote (brede) neemt anders is de kans groot dat je in de beugel blijft zitten.
Jodphurs vind ik ook beetje duur als het zo ook kan

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:59

Ik heb geloof ik ook schoenen van global, echt hele fijne schoenen!
Reed daarvoor altijd met goedkope schoenen maar die gingen toch vrij snel kapot met al die modder enzo...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:01

Ik rijd ook met een soort jophurs... echt heel fijn... Maar als je niet zoveel geld uit wilt geven.. kijk eens o pde site van divoza.. ze hebben ook rubbere jophurs... dat is natuurlijk wel mindere kwaliteit maar jah... daar is de prijs ook naar..

succes!

xxs

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:11

ik heb die thinsulate schoenen van scapino.

zitten heerlijk, kan er goed mee rijden en zijn niet duur.

11568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 11:23

De schoenen die ze mij lieten zien waren allemaal VANAF 100 euro, daar begin ik echt niet aan. Dan heb je waarschijnlijk wel wat ja, maar ik heb ze gewoon niet nodig. Rij wel 6 dagen in de week, maar dat doe ik nu ook op rubberen laarzen en allstars, gaat prima. Moeten idd wel veilig zijn, niet te breed en een klein hakje, maar daarvoor hoef je toch niet persé een ruiterschoen te kopen? Ik ga het topic nog even rustig doorlezen, bedankt iig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:27

Hiervoor had ik paardrijschoenen van 30 euro. Met zo'n rubberen voet. Waren prima schoenen, van premiere geloof ik.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:46

ik had paardrijschoenen van Aigle, kostten 40 euri maar waren al na 2 jaar kapot ze zaten wel lekker, en isoleerden goed. bij warm weer waren ze koel, bij koud weer waren ze warm. ik vond het hele goed schoenen, totdat dus de zool aan de achterkant na 2 jaar was doorgesleten. hier een plaatje van de schoen:

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:53

inderdaad waardeloze schoenen...

die thinsulate die ik heb van scapino kosten me 35 euro, zijn genaaid dus je zool laat niet 1,2 los in water, zijn in de winter warm en in de zomer koel dus ik vind ze perfect!

zijn een soort bergschoenen lijkt het wel, ik vind ze in elk geval supergoed, ik loop dagelijks een paar uur er op rond en doe er toch wel 3 jaar mee, dus goede kwaliteit!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:22

LoVe_KnOwInG schreef:
Ik rij gewoon met een soort bergschoenen. Zitten heel goed en lekker.

Ik ook.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:49

Ik rijd nu met stalschoenen met cahps(of gewoon met mn laarzen), maar ik zoek ook wat anders. Hou dit topic even in de gaten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:40

Ik ook bergschoenen. Ze hebben bij de scapino zelfs wandel/bergschoenen met niet al te veel profiel - maar mijn bergschoenen zijn ook geen probleem. Maar misschien dat ik hierna wel goeie rijschoenen koop die ik ook als wandelschoenen kan gebruiken (of eigenlijk: stevige, waterdichte schoenen die overal voor te gebruiken zijn).
Bij de Welkoop hebben ze ook wel schoenen die geschikt zijn.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:26

Ik rijd ook met chaps en ik draag er gewoon oude bergschoenen onder, gaat prima!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:33

ellepel schreef:
inderdaad waardeloze schoenen...

die thinsulate die ik heb van scapino kosten me 35 euro, zijn genaaid dus je zool laat niet 1,2 los in water, zijn in de winter warm en in de zomer koel dus ik vind ze perfect!

zijn een soort bergschoenen lijkt het wel, ik vind ze in elk geval supergoed, ik loop dagelijks een paar uur er op rond en doe er toch wel 3 jaar mee, dus goede kwaliteit!

heb je daar misschien een foto van...?? Ben ook op zoek, vooral voor de zomer, schoenen waar je niet van die hete voeten in krijgt..

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:37

ik heb ze 5 jaar geleden gewoon bij de scapino gekocht, het merk is 'Trackon' en ze zijn zandkleurig, weet nie of ze daar nog te koop zijn. ik rijd er ook gewoon mee in de zomer. ze gaan dus wel lang mee :p

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:09

ben ik de enige die met simpele legerkistjes rijdt?