veluwe trail

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spyro

veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 22:16

Hallo

Volgend jaar wil ik de veluwe trail gaan rijden. Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die deze ook weleens hebben gereden en wat hun ervaringen zijn.
Hoe zit het bijvoorbeeld met je spullen? Sleep je die de gehele tijd mee of had je iets anders bedacht?
Is de bewegwijzering goed te doen?

Alvast bedankt

796285

Re: veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:35

Ik heb hem 2 jaar geleden helemaal rond gereden. Ik had zelf alleen dagbagage bij me, wij wonen in de buurt dus een aantal lieve mensen brachten bij toerbeurt spullen van het ene adres naar het andere.
De bewegwijzering is goed maar staat soms ver uit elkaar, (en soms overgroeien bordjes of worden ze meegenomen) ik werd daar onzeker van dus heb een grote stafkaart meegenomen met de VT route daar op ingetekend, als backup. Ik reed grotendeels alleen dus wilde geen verdwalen riskeren.

Als je meer concrete vragen heb, roep maar.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 11:26

Hoi Arwenlune

Bedankt voor je reaktie. Ik heb helaas niet iemand in de buurt wonen die daar woont. Ik heb ooit iets gehoord over dat er een service is die je spullen nastuurd. Weet jij daar iets van?

Ik zal hem waarschijnlijk ook grotendeels alleen rijden. Als je hem helemaal rondrijdt dan doe je er 9 dagen over toch?
Of er moet zich nog iemand aanmelden die het ook leuk lijkt, maar helaas de meeste die ik ken die vinden het teveel

Ik heb ook begrepen dat je voor sommige stukken op de veluwe een ruiterrijbewijs nodig hebt. Helaas heb ik die dus niet. Zou ik die voor die tijd moeten halen?

Ik heb in ieder geval al wel de vernieuwde veluwe trail gids besteld!

Nou alvast bedankt!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:42

Ik heb er 8 dagen over gedaan, maar dat bleek toch wat teveel (het was heel erg heet). Reken erop dat jij en je paard 'slijten' in de loop van de tocht. De eerste dag start je 100% fris, de tweede dag 90%, de derde dag 75%, de vierde dag... enzovoort. Ik had geen hele rust dag erin (wel twee halve dagen) en dat had ik wel moeten doen. Helemaal als je alleen rijd kan je tegenslagen minder goed opvangen omdat je moe word.

Volgens mij zijn ruiterbewijs + plaatjes niet meer verplicht tegenwoordig.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:46

Rondom Arnhem was het toendertijd nog wel verplicht maar we waren laatst in Dieren en toen was een ruiterbewijs niet verplicht maar we moesten wel een vergunning kopen voor 4 euro om daar buiten te kunnen rijden. Die konden we gewoon bij de receptie van de camping kopen waar we verbleven. Op de routepaaltjes daar stond ook genoteerd...alleen voor vergunninghouders.

Verder hebben wij er gelukkig wel 2 dagen rust ingebouwd. Hadden we echt nodig. In het boekje van de trail staat welke overnachtingsadressen zo'n service hebben want niet iedereen had het. Maar je kon door sommigen idd je bagage na laten bezorgen. Wij hadden ook geluk dat vrienden dat deden.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:29

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga op zoek naar die overnachtingsadressen met bezorgservice en wat ik uit jullie verhalen begrijp is een rustdag tussendoor erg belangrijk. Dus we plannen 1 of 2 dagen in, afhankelijk van hoeveel dagtochten we gaan maken.

Ik heb er echt zin in!!