Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die een complete stal huren, wat voor afspraken hierover zijn gemaakt en wat jullie betalen.
Ik kan waarschijnlijk het volgende huren: - Schuur met 8 (nieuwe) boxen - 20-40 buitenbak (goede bodem) - 3 kleine paddocks - longeerkraal - circa 3 hectare land Alles is goed onderhouden.
Ik neem aan dat je een heel terrein bedoelt en niet 1 stalletje? Wij huren een complex met 9 stallen, 1,8ha weide en een grote buitenbak dit alles omheind en voorzien van bewakingscamera's e.d. Het ligt een beetje aan de omgeving waar je je bevindt en de goedwillenheid van de eigenaar. Diegene die ons onze stallen verhuurt was erg goedwillend. Ik heb geen zin om het exacte bedrag te noemen maar voor het gehele complex moet je denken aan iets tussen de 4 en 600 euro....en dan schijnen we het nog redelijk goedkoop te hebben.
jokari
Geplaatst: 06-08-05 08:27
.
Laatst bijgewerkt door jokari op 21-04-25 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Bij ons (= Noord-Limburg) stond van de week een advertentie in het plaatselijk krantje: Aangeboden, 7 boxen met grote schuur voor het plaatsen van hooi/stro en landbouwmachines en 1 hectare grond. Vraagprijs 600 euro per maand. Ik vond dat bedrag erg hoog!!!
ik heb hetzelfde als jij ongeveer, maar minder weiland en geen longeerkraal... hier betaal ik 140 euro (inclusief voer en strooisel) voor. Het hangt er ook vanaf in welk gebied het is. (bij mij Noord Holland, saaaai) als je in bijv. drenthe zit of op de Veluwe, dan is het bedrag waarschijnlijk hoger. Als jij in dezelfde omstandigheden zit als ik, betaal je denk ik ong. 160 euro.
Denk rond minimaal de 600-800 euro!! Maar vaak is het wel zo dat als je zelf veel paarden hebt het een stuk goedkoper is als ze bij iemand anders in vol pension te stoppen. Hou er ook rekening mee dat dit vaak wordt aangeboden voor mensen die er alleen met hun eigen paarden staan dus niet dat je er een soort pensions aangelegenheid van kan maken.(dit is heel vaak de wens van de eigenaars zodat het niet druk op hun terrein wordt) Je kan dus niet stallen aanbieden voor andere mensen. Tja en wat de prijs betreft, ga er niet vanuit(ligt wel een klein beetje aan de locatie) dat je voor een paar honder klaar bent! En daar komt bij dat er een hoop extra bij zit zoals een longeercircel, paddocks etc. Dit zal dan ook meer kosten dan alleen een paar stallen en een rijbak!