Dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:23

Hallo,

ik zit met een klein probleempje, of naja ik eigenlijk niet.
het gaat meer om een jongen.
we verzorgen sinds kort een aantal paarden op een beginnende fokkerij, nu staan er 4 paarden waarvan er nu 2 een veulen hebben, nu zouden er nog 3/4 pony's bij komen in de tijd dat ik op vakantie ben geweest { ben net sinds gister terug}.
we krijgen het dus erg druk met deze pony's om ze verder te rijden en andere paarden pony's zadelmak te maken.

nu heeft die jongen nog een ander paardje waar hij bij zijn stage wel eens mee bezig was, hij had besloten om na zijn stage er mee te stoppen zodat hij alle tijd kon steken aan de paarden nu, daarom hebben we dat ook aangenomen anders zou hij er de tijd niet voor hebben.

nu hoor ik dus dat hij wel verder wil met het paardje van zijn stage en dat hij daar wedstrijden mee wil gaan rijden.
Nu heb ik zoiets van je kunt niet 2 dingen tegelijk, ze kosten allebei veel tijd, vooral als je voor wedstrijden wil gaan rijden en met het inrijden van de pony's...
nu ben ik dus bang dat hij de pony's/ paarden die we samen verzorgen laat vallen om voor dat andere paardje te gaan. en ik denk dat ik het niet alleen aan kan.

wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen in zijn situatie en in mijn situatie?

alvast bedankt

Zazoo

Re: Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:37

ik moest ff overnieuw lezen om je verhaal te kunnen begrijpen maar je kan toch even afwachten of ie dat allebei kan doen? en het er anders even met hem over hebben? en als ie het niet allebei kan doen moet ie dus kiezen en als ie voor zijn stagepaard kiest zoek jij iemand anders. ik zie het probleem niet zo of heb ik de vraag niet goed begrepen?

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:50

haha klopt ik ben niet zo goed in verhalen schrijven
maar ik wil graag verder met deze paarden omdat ik er echt toekomst inzie en ik niet weer iets anders wil zoeken, ik ben al zo lang op zoek om iets leuks te vinden.
we hebben ook samen besloten om dit te doen hij heeft het ook besloten dan zou hij dat andere paardje achter wege laten, ja hij zou er echt nog wel eens heen gaan.

ik heb ook al met hem gepraat, maar hij wil het zo graag zegt ie, ik snap hem ook best, maar ik heb niet zo veel zin aan half half zeg maar, kan het zo moeilijk beschrijven... dat hij de ene keer bij het stagepaardje is en dan weer met mij mee gaat en dat de andere paarden dus op een gegeven moment een tweede plaats worden en ik dus maar moet rekening houden wanneer hij wel en niet kan gaan.

hoop dat je het nu een beetje meer snapt, kan het moeilijk onder woorden brengen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:57

dus wat is het probleem nu? of je laat hem lekker allebei doen en ziet wel hoe t zich ontwikkelt of je zegt dat ie moet kiezen en als ie niet voor jouw (verzorg)paarden (?) keist zoek je iemand anders.

t lijkt mij geen probleem dat ie allebei doet. je loopt op de zaken vooruit, mss gaat ie ze wel helemaal niet verwaarlozen. maar zoals ik t lees heeft ie beloofd er voor jouw paardjes te zijn dus dan hoort ie zich daar aan te houden als jij dat nog steeds erg belangrijk vindt.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 20:02

ja, misschien heb je wel gelijk, ik loop iig wel op de zaken vooruit, maar ik zou het gewoon jammer vinden als ik dus straks wel alleen kom te staan, maar goed ik zal het nog even afwachten

bedankt voor je advies iig

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:46

hehe graag gedaan