Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
timilon schreef:<knip>
@ ibbel: hij is beleerd(gelukkig) en het is inderdaad een optie.alleen:doet hij nu zo onder het zadel omdat hij pijn heeft,of omdat hij "vervelend" / "verveeld" is?
ik weet het gewoon echt niet meer!!
ikke schreef:timilon schreef:<knip>
@ ibbel: hij is beleerd(gelukkig) en het is inderdaad een optie.alleen:doet hij nu zo onder het zadel omdat hij pijn heeft,of omdat hij "vervelend" / "verveeld" is?
ik weet het gewoon echt niet meer!!
Is vrij simpel hoor: hij verrekt van de pijn!
Guy Blom (fysiotherapeut) heeft hier ooit over gezegd dat de enige goede oplossing een spuitje is.
Kissing spines is niet meer of minder dan het tegen elkaar aanschuren van werveluitsteksels in de rug. Schurende botten is de ergste pijn die er bestaat, volgens Guy. Vergelijk het maar met een gebroken been (of arm). De pijn die je hebt als de twee delen tegen elkaar aankomen. Ik kan je uit ervaring vertellen, dat doet gigantisch pijn.
Het klinkt heel erg bot; maar ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er mensen proberen te verdienen aan de ellende van je paard. Kissing spines zijn niet te herstellen, al geef je een vermogen uit aan zadels, dokters, goeroes en andere heelmeesters, het is een ontstane fout die onomkeerbaar en onoplosbaar is!
Je hoeft me niet te geloven, maar ga in godsnaam op z'n minst voor een second opinion bij iemand die ECHT weet waar het over gaat.
Mocht je serieus naar Guy Blom willen gaan, ik heb zijn gegevens.
Yvonniej schreef:jemig..
timilon schreef:@ ikke: ik heb de röntgefoto's gezien van voor en na de "therapie" etc,en er is wel duidelijk een verschil te zien.
ik ben echt niet zomaar naar een of andere flut-arts gegaan,met flut-apparatuur.
deze kliniek is de enigste in nederland met een warmte-meet-apparaat(hoe heet dat kreng nu ook alweer?!).
<knip>
oja,ik weiger om dit paard zo snel een spuitje te geven,ik heb vorig jaar al een veelbelovend jong paard weg moeten brengen en ik wil het nu gewoon proberen om het "goed" te krijgen!
ik weiger zomaar op te geven zolang hij,als ik naast hem sta,nog zo vreselijk lief is en zo vreselijk zn best doet.
timilon schreef:een andere(mn eigen) veearts stelde voor dit paard op pijnstillers te zetten en dan te testen of hij het doet op pijn of staken.
ik wilde dit nooit omdat ik heel bang ben dat ik er meer mee beschadig,maar op dit moment lijkt het me een van de weinige optie's.
timilon schreef:misschien was ik onduidelijk: ik weet dat KS niet te genezen is,wel dat sommige paarden het met spieren op kunnen vangen,pijn kunnen verlichten.dit was ook de bedoeling met dit paard,pijn verlichten.
ik hoef er al geen wedstrijden meer mee te rijden,gewoon rondje bos zou ik al dolgelukkig mee zijn.
ik ga idd maar eens overleggen voor een SO,vind dat toch wel heel belangrijk.