Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en je ziet ook wel dat jongen paarden die voor het eerst aan het "werk"gaan toch wat schraal worden en dat wil ik niet,dus ze krijgt gewoon voldoende krachtvoer. QueJira schreef:Die van mij komt ook zo in oktober tergu op stal(ze dan 3.5) en die vreet gewoon met de pot mee.Dus krijgt bix,hooi en paardenkuil af en toe.
Ik weet niet of je al van plan bent wat "werk"te gaan doen met jou 3 jarige.Die van mij krijgt zon 3 x per week half uurtje arbeid,en de andere dagen een paar uur los in bak me td erest van de paarden.
Ze krijgt redelijk wat bix,2 maal daags 1 schep.Ik vind het belangrijk,ze moet er nog van groeien zullen we maar zeggenen je ziet ook wel dat jongen paarden die voor het eerst aan het "werk"gaan toch wat schraal worden en dat wil ik niet,dus ze krijgt gewoon voldoende krachtvoer.
.
en daarna dus terug in het land gezet om allës even te laten bezinken...Bij mij kreeg ze doen dus ook gewoon de brokken van de anderen paarden mee;de Draversbrok van Havens.Ik heb alles hier op staan,laag eitwit gehalte.Ik vind het een fijne brok.Maar goed als ze straks dus weer terug komt op stalkrijgt ze dat dus ook weer. QueJira schreef:tja,die van is dus een kwpn er al vrij goed te hanteren,ook vrij nuchter.Stuur en rem zijn er bij haar in apr/mei al opgezeten daarna dus terug in het land gezet om allës even te laten bezinken...Bij mij kreeg ze doen dus ook gewoon de brokken van de anderen paarden mee;de Draversbrok van Havens.Ik heb alles hier op staan,laag eitwit gehalte.Ik vind het een fijne brok.Maar goed als ze straks dus weer terug komt op stalkrijgt ze dat dus ook weer.
QueJira schreef:Die van mij komt ook zo in oktober tergu op stal(ze dan 3.5) en die vreet gewoon met de pot mee.Dus krijgt bix,hooi en paardenkuil af en toe.
Ik weet niet of je al van plan bent wat "werk"te gaan doen met jou 3 jarige.Die van mij krijgt zon 3 x per week half uurtje arbeid,en de andere dagen een paar uur los in bak me td erest van de paarden.
Ze krijgt redelijk wat bix,2 maal daags 1 schep.Ik vind het belangrijk,ze moet er nog van groeien zullen we maar zeggenen je ziet ook wel dat jongen paarden die voor het eerst aan het "werk"gaan toch wat schraal worden en dat wil ik niet,dus ze krijgt gewoon voldoende krachtvoer.
vikki schreef:en hij ook in een rijtje komt te staan waar alle paarden hardvoer krijgen wil ik hem denk ik wel een beetje hardvoer laten geven
. We kijken dus of hij het op 2 maal daags 1/2 goed doet en anders passen we het aan. Afhankelijk van de hoeveelheid werk die hij doen moet geven we hem zelf denk ik evt. nog een (kleine)3e voerbeurt. Ik geef zelf liever goed kuil dan hooi, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
. Als overgang tussen wei en stal blijft mijn bf hem dageliks een halfje voer geven, oa omdat de er natuurlijk toch minder waarde in het gras gaat zitten rond deze tijd van het jaar, het gras ook niet meer echt groeit en wat er staat gedeeld moet worden met de rest van de kudde. Nu ga ik alleen nog even bedenken of ik dezelfde muesli blijf voeren als ik voor mijn merrie heb of dat er misschien iets is dat geschikter is voor jonge, opgroeiende paarden. Het blijft een lastig verhaal dat voeren. Margreet schreef:vikki schreef:en hij ook in een rijtje komt te staan waar alle paarden hardvoer krijgen wil ik hem denk ik wel een beetje hardvoer laten geven
Margreet schreef:Ja, maar dus wel IETS en niet Niets.

Margreet schreef:Maar niet tussen zoveel andere paarden waarschijnlijk?