Wintec 500, dressuur en veelzijdigheid.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christah

Wintec 500, dressuur en veelzijdigheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:50

Ja, ik heb nu een wintec 500 veelzijdigheidzadel. Maar ik ben met Duncan nu dressuurmatig aan het trainen, waardoor ik eigenlijk een dressuurzadel erbij wil.

Nu ligt mijn veelzijdigheidzadel perfect op de rug van Duncan (was zo'n beetje het enige zadel dat goed lag).
Nu zit ik er dus over te denken om er een wintec 500 dressuurzadel bij te kopen.

Maar wat ik me dus afvraag, als het veelzijdigheidmodel goed ligt, betekend dat ook meteen dat het dressuurmodel past?
Het zijn in principe dezelfde zadels met andere kniewrongen, toch?

Ik weet ook niemand in de buurt om te kijken of het zadel past ofzo, en ik wil het zadel tweedehands kopen, maar ik wil dit toch wel even weten voor ik de gok waag.

Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Alvast bedankt.

SaraJoyce

Re: Wintec 500, dressuur en veelzijdigheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:53

Wij hebben de wintec 500 ook (dressuur).
Bij ons op stal is ook een veelzijdigheid 500. Hij is in principe hetzelfde dus ik denk niet dat het uitmaakt, maar kan je dat niet laten passen bij een winkel??

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:54

Ik ben dit ook van plan. Heb nu ook de Wintec 500 VZ, ga er een Wintec 500 DR bijkopen. Ik ga dit topic even in de gaten houden!!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:56

Ik kan het wel laten passen, maar de ruitersportzaak is een eindje hier vandaan, en ze hebben wel een zadelpasservice, maar als je geen zadel koopt kost dat 40 euro. En aangezien ik niet van plan ben een zadel te kopen, vind ik dat erg duur. En met paard daarheen kan ook, maar zonder trailer is dat erg lastig.

Vandaar dat ik het eerst zo te weten probeer te komen

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:59

eigelijk als je en goed passend zadel hebt met dezelfde boom als in het zadel wat je wilt kopen dan moet het passen en je kan zelf een beetje vergelijken met het goed passen de zadel je ziet het denk ik snel genoeg

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:01

Het ligt ook aan de boom etc. he. Als je nu bijvoorbeeld een witte boom erin hebt en daar ook kan er nog best een klein beetje verschil in de boom zitten, maar met verwisselbare boom kun je het bijna! altijd redelijk passend maken. Ik zou zeggen probeer het gewoon dan zie je het zelf.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 10:04

Ik stop er gewoon dezelfde boom in, in mijn veelzijdigheid zit een witte boom. En die gaat dan dus ook in mijn dressuurzadel .
Maar dan nog, is het dan zo goed als zeker dat mijn dressuurzadel gaat passen?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:56

Nee, dat ligt er ook aan hoe het zadel opgevuld is. Als je VZH bijvoorbeeld heel dik is opgevuld en de dressuur niet, dan is er nog verschil. Altijd vragen of je een zadel kan laten passen, en de gok niet wagen als dat niet mag. Tenzij je een zadelmaker kent die je zadel daarna alsnog op maat kan leggen.