Wat mag je betalen voor een 25 jaar oude pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicoline66

Wat mag je betalen voor een 25 jaar oude pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 07:39

Mijn dochter verzorgd en berijd al een paar maanden een 25 jaar oude pony. Hieronder moet je dus verstaan dat wij de stalling eten, dierenarts, hoefsmid en alles betalen alleen de pony niet in eigendom hebben. Het is echt een schat van een pony die nog in een zeer goede conditie verkeerd. Je kan er nog alles mee doen. Het enige gebrek is chronisch licht ontstoken traanbuisjes en dat is het.

Nu wil de eigenaar haar verkopen en vraagt nu wat wij er eventueel voor over zouden hebben.

Ik vind dit heel moeilijk want al is het een schat van een pony, ze is wel al 25 jaar. Wat moet ik nu voor haar bieden?

Anoniem

Re: Wat mag je betalen voor een 25 jaar oude pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:41

Het symbolische bedrag van 100 Euro en verder helemaal niets.
Hoe hard het ook klinkt als je het over een levend wezen hebt, maar een paard van 25 is 'afgeschreven'. Daar moet je niks meer aan WILLEN verdienen zelfs. Je loopt een groot risico op veterinaire klachten en kosten, dus persoonlijk zou ik er uberhaupt geen cent voor neerleggen. De eigenaar mag blij zijn dat hij er zo'n goed adres voor heeft, als hij er zelf vanaf wil.

nicoline66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 07:42

Nog even wat verdere info: Het is een D pony, merrie en is beleerd tot L springen en dressuur. Misschien zelfs nog iets hoger maar nog nooit officieel gestart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:46

Ah dat wordt ook vaak als verkoopargument gebruikt ja; loopt op X-niveau. Maar nooit daadwerkelijk wedstrijdresultaat, want de eigenaar 'houdt niet van wedstrijden'...
Ik denk dan altijd: bijt effe een paar keer door, start een paar keer en pak dan even die punten, als je een bepaald niveau als verkoopargument wilt gebruiken...

Het paard is gewoon oud Nicoline66, dat bepaalt de prijs.

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:48

Volgens mij zijn er zat mensen die een 25 jaar oude pony weggeven aan iemand die er goed voor zorgt en alle kosten op zich neemt (zoals jullie nu doen). Een symbolisch bedrag lijkt mij dan ook voldoende.. Als de eigenaar echt veel meer vraagt zou je ook rond kunnen kijken wat je ook kan krijgen voor dat bedrag, wellicht een jongere pony die ook erg lief is..
Succes met de keuze!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:49

niet meer dan de slachtprijs..

denk zo een 300 euro....

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:50

Niets. Een oude pony is in de handel niets meer waard, hoe lief hij ook is... Toen Memuska's vorige eigenaresse overleed heb ik haar gekregen, omdat ze er toen 21 was en dus in principe waardeloos - nu ja, slachtprijs dan.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:19

bak een cake oid. Jij gaat voor alle kosten opdraaien (en dan denk ik nu vooral aan da) En je geeft m nog een paar leuke jaren. Als ik een oudje had en ik moest hem kwijt. Ik heb mensen die ik ken en er goed voor zijn zou ik er niks voor willen hebben alleen dat ie gelukkig blijft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:23

Hij mag blij zijn dat hij hem kwijt kan en dan aan zulke goede mensen als jullie. Deze pnoy wordt misschien wel 30 of 35 wie weet, maar kan ook over een jaartje of zo ouderdomsgebreken gaan krijgen wat kosten met zich mee brengt.

De eigenaar heeft nu al geen omkijken meer en nu nog verdienen aan dit beestje? Ik vind ook dat hij niet meer dan slachtprijs op mag brengen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:45

Ik vindt toch al dat je 'eigenaar' blij mag zijn met jullie.
Hoeveel verzorgsters betalen nu ook de stallen etc.
Ik zat zelf ook al te denken aan een taart ofzo.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:53

Ik heb toendertijd mijn oudere verzorgpony na jaren verzorgen overgenomen en heb de pony met spullen en al gratis gekregen ales dank voor mn hulp enzo.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:03

Een taart en dan heb je het ook wel gehad vind ik.

Ik vind het eigenlijk nog behoorlijk "brutaal" dat de eigenaar geld van jullie durft te vragen.
Hij weet zelf ook heel erg goed dat de pony niets meer waard is.
Hij zou jullie de pony moeten geven.

Jullie betalen al de verzorging voor de pony dat vind ik al helemaal toppie!

Heb je al gevraagd waar hij zelf aan zat te denken hoeveel hij voor de pony wilt hebben??

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:08

gratis inderdaad, hoe hard het ook klinkt een 25 jarig paard is niks meer waard. Is ie nog gezond zoals die pony heb je gewoon erg geluk natuurlijk. maar je moet in je hoofd houden dat op zo'n leeftijd ookal is er de vorige dag niks aan de hand geweest ie ineens wat mankeerd en dat zouden hoge DA kosten kunnen worden etc.
Ik zou een pony van die leeftijd alleen voor een goed tehuis willen weg geven en dat heeft ie nu bij jullie.

nicoline66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:10

Ja jullie bevestigen mijn eigen vermoedens. Je weet het eigenlijk wel maar moet het toch nog even bevestigd krijgen. Bedankt alvast en hopelijk loopt het allemaal nog goed af.

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:13

ik vind een symbolisch bedrag of iets als een bos bloemen en een taart wel redelijk.

het is onzin als de eigenaar een flink bedrag gaat vragen omdat jullie het paardje op oudere leeftijd kopen en waarschijnlijk tegen nog wat kosten aan zullen lopen de komende jaren.

ik hoop dat jullie er samen met de eigenaar uitkomen en nog vele jaren plezier aan dit paardje mogen beleven

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:14

Een kennis van mij heeft voor een oud B ponytje van al 36 €125 betaald. Ze heeft hem nu al twee jaartjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:06

Ook al is de pony straks gratis of voor een klein symbolisch bedrag, maak iig wel een verkoopaktie op zodat je kunt bewijzen dat het je eigendom geworden is.