HORSLYX RESPIRATORY wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

HORSLYX RESPIRATORY wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 06:46

Gamier heeft een nieuwe verslaving HORSLYX RESPIRATORY. Hij kan echt een half uur in trance (hij lijkt wel stoned dan ) likken aan die steen. Zelf haal ik de steen na een half uurtje uit zijn bak want als hij de kans krijgt blijft hij likken.

Ze zeggen dat inname van meer dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid (250 gram) geen kwaad kan maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Voor de gene die HORSLYX RESPIRATORY niet kennen:

HORSLYX RESPIRATORY

Het ademhalingsstelsel

Het ademhalingsstelsel van het paard is zeer kwetsbaar, eens het paard een ademhalingsaandoening opgelopen heeft, is er vaak geen weg terug. Voor competitiepaarden die hard en snel werk verrichten zijn de gevolgen op hun prestaties vaak desastreus; het paard presteert onder zijn niveau en kan de verwachtingen niet inlossen.

Wat is Horslyx Respiratory Lick?

Horslyx Respiratory Lick is ontwikkeld voor eigenaars die hun paard opperbest verzorgen, het is geen vervangmiddel voor kwalitatief goed eten. Men kan het omschrijven als een complementair product dat regelmatig kan gegeven worden om het ademhalingsstelsel gezond te houden.

Recent wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat antioxidanten, en vooral Vitamine C, een rol zouden kunnen spelen in het behoud van een gezond respiratoir systeem. Horslyx Respiratory Lick bevat een uitgebalanceerd mengsel van al de noodzakelijke vitaminen, mineralen en sporenelementen, met daarbij het antioxidant Selenium, vitamine C en Vitamine E. Het bevat verder ook menthol, eucalyptus en anijszaad wegens hun verzachtende en ontzwellende eigenschappen.

Horslyx Analyse per kg

Oliën 6.0%, Proteïnen 6.5%, Droge stof 24.0%, Calcium 2.5%, Fosfor 1.6%, Magnesium 0.4%, Natrium 2.5%, Biotine 2 mg/kg, Zink 1200 mg/kg, Mangaan 800 mg/kg, Koper 600 mg/kg, Iodium 6 mg/kg, Kobalt 8 mg/kg, Selenium 5 mg/kg, Vitamine A 25000 mg/kg, Vitamine C 4000 mg/kg, Vitamine D3 4000 mg/kg, Vitamine E 4000 mg/kg.

Ingrediënten: gedroogde melasse, plantaardige oliën, Hi Pro Soja, vitaminen, mineralen en sporenelementen, menthol, eucalyptus en anijszaad.

Waarom kiezen voor Horslyx Respiratory Lick?

** Horslyx Respiratory Lick is een volledig natuurlijk product – er worden geen bindmiddelen, vulstoffen of chemische verharders toegevoegd tijdens het productieproces.
** Horslyx Respiratory Lick is zeer smakelijk, het is een efficiënte manier om uw paard kwalitatieve vitaminen, mineralen en sporenelementen toe te dienen samen met verzachtende en ontzwellende kruiden.
** Horslyx Respiratory Lick is ontwikkeld voor regelmatig gebruik en is zo samengesteld dat het paard geen nevenverschijnselen zal ondervinden indien het een grotere hoeveelheid dan de aanbevolen dagelijkse dosis van 250 gram zou innemen.
** Horslyx Respiratory Lick is gemakkelijk verteerbaar en dus ideaal voor oudere paarden en voor paarden die in slechte conditie verkeren.
** Horslyx Respiratory Lick is ontwikkeld voor dieren die zich continue voeden, het kan dus verveling en stress tegengaan bij paarden die langere tijd op stal moeten doorbrengen.
** Horslyx Respiratory Lick is gegarandeerd vrij van verboden middelen, zoals bepaald door de Britse Jockey Club en de FEI.

Je heb ook nog een blauwe versie (met mint) en een Oranje Mobility Horslyx (met MSM zwavel, glucosamine en visolie)

Wie heeft er ervaring met deze likstenen en zou de beloofde werking (goed voor de ademhaling/ gewrichten)van deze stenen echt waar zijn?

Memuska

Re: HORSLYX RESPIRATORY wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:52

Ik heb eerst diegene die jij nu hebt gehad, en toen die op was heb ik de oranje gekocht. Memuska vond ze wel lekker, maar ze smikkelt net zo lief van haar drie lick-its (boredom breaker, ik ga er niet zomaar drie ophangen ) en van haar baksteenmodel. Verschil heb ik verder niet gemerkt, behalve dat ze van tijd tot tijd een oranje snoet heeft

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:54

Mijn paarden zijn er ook helemaal weg van. Ik had vroeger die hele grote bak. Die kon ik vooralsnog in de respiratory niet krijgen. En aangezien ik bijzonder slechte ervaringen met Jordens heb bestel ik daar niets meer.

Inmiddels wel een ander gevonden en de paardendrogist heeft 'm ook . Superding.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:05

Mijn paard vond hem ook super lekker, ik haalde hem ook telkens uit de stal anders at ie m zo in een keer op! Hij rook gewoon constant naar drop..

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 08:21

Faas schreef:
Mijn paarden zijn er ook helemaal weg van. Ik had vroeger die hele grote bak. Die kon ik vooralsnog in de respiratory niet krijgen. En aangezien ik bijzonder slechte ervaringen met Jordens heb bestel ik daar niets meer.

Inmiddels wel een ander gevonden en de paardendrogist heeft 'm ook . Superding.

Ik heb ook zo grote bak gekocht toen hij 10 dagen stalrust had. Maar ik haal hem er na een half uur uit want ik ben bang dat hij anders blijft likken..... Iemand enig idee of het echt geen kwaad kan? (buiten een paard wat stoned is om )

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:27

Kan geen kwaad. Ik begon er jaren terug mee toen mijn paard zand at. Hij heeft een week of twee echt soms uren er aan gelebberd. Toen ie op een gegeven moment verzadigd was keek ie er niet meer naar om. Ofwel, als de mineralen weer op orde zijn dan likken ze er minder aan. (is tenminste mijn ervaring)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:24

Faas schreef:
Kan geen kwaad. Ik begon er jaren terug mee toen mijn paard zand at. Hij heeft een week of twee echt soms uren er aan gelebberd. Toen ie op een gegeven moment verzadigd was keek ie er niet meer naar om. Ofwel, als de mineralen weer op orde zijn dan likken ze er minder aan. (is tenminste mijn ervaring)

Ik heb deze specifieke liksteen niet, wij hebben allerlei verschillende, maar mijn paard likte in het begin inderdaad ook dag en nacht en op een gegeven moment bijna niet meer... Nu alleen nog afentoe.
Dus ik denk inderdaad dat het geen kwaad kan