Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zijn begonnen te rijden op volwassen leeftijd en nu een (eerste) eigen paard hebben.
Ik heb zelf, toen ik 19 jaar was, mijn eerste rijlesen op haflinger van mijn zus gekregen en ben na een verhuizing vervolgens doorgegaan met rijden op een manege.
Het rijden vond ik zo leuk dat ik na een jaar twee manegelessen in de week ben gaan volgen. Zo is nogmaals 1.5 jaar verstreken waarna ik de kans kreeg een lieve brave merrie van 12 jaar bij te gaan rijden. Ik heb veel van haar geleerd, totdat ze naar een andere locatie ging waar het rijden 's avonds na het werk lastig zou worden.
Toen heb ik besloten op zoek te gaan naar een eigen recretie/leerpaard, waar ik veel van zou kunnen leren. Zo heb ik, nu ik 23 ben, een paar maanden terug mijn paard Gin gekocht; een merrie, erg braaf, hierdoor ook geschikt voor beginners, mooie maat (1.62), 10 jaar oud, en super verkeersmak. In alle opzichten helemaal mijn type!
We zijn nu ca. 2 maand bezig met rijden, en het gaat gelukkig best goed, maar natuurlijk moeten we nog heel erg veel leren. We hebben wekelijks priv'eles waar we veel erg van leren. Op dit moment zijn we bezig met het voorwaarts rijden om zo nageeflijk te kunnen rijden en met het vervolgens rechtstellen van het paard. Erg moeilijk, maar in twee maand al een mooie vooruitgang geboekt. We gaan lekker door!
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die een eerste paard hebben waarmee ze zelf aan de slag kunnen en wat de ervaringen zijn!