Ik vraag me af of er meer paarden zijn die bang zijn voor dingen in een bepaalde kleur?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik kreeg hem pas met geen mogelijkheid er langs, andere kleur bloemetjes kijkt hij niet op of om
Binar schreef:Mijn paard is bang van knalpaarse bloemetjes![]()
Binar schreef:Mijn paard is bang van knalpaarse bloemetjesIk kreeg hem pas met geen mogelijkheid er langs, andere kleur bloemetjes kijkt hij niet op of om

Check dat maar eens!

Idra schreef:Maar bij nader inzien bleken dat lavendelbloemetjes te zijn die hij altijd eng vond en volgens mij is het dan eerder de sterke geur die hen afschrikt dan de kleur Check dat maar eens!

fransheijs schreef:Ik denk niet dat paarden bang zijn voor bepaalde kleuren, maar ik denk dat ze bepaalde contrasten wel onderscheiden en dat als eng danwel raar ervaren. Bevoorbeeld een lichte kleur op een donkere of iets dergelijks!
.
)

hij vind ze allemaal even spannend Karin schreef:Ik weet niet of het suggestie is, maar ik heb ook altijd het idee dat schimmels meer behoefte hebben om een 'schutkleur' aan te nemen dan andere paarden door uitgebreid in de modder te rollen enzo. De vos van een stalgenootje is daarop een uitzondering, die duikt altijd voluit in vieze modderplassen.