Voor de shetlandereigenaren (zadelvraag).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Voor de shetlandereigenaren (zadelvraag).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 14:29

Mijn middelmaat shetlanderruin (zal nog even meten hoe groot hij is) wil ik onder het zadel hebben. Nu ben ik opzoek naar een goed zadeltje. Dacht eerst aan een Barefoot, maar omdat er maar af en toe opgereden wordt vindt ik dit jammer van het geld. Nu dacht ik aan een pinokkio zadel. Maar welke maat moet je dan ongeveer hebben?

Weet dat je het beste het zadel eerst kan passen, maar omdat je het zadel via de kussens kan verstellen wil ik er een op de gok nemen. Ik lees ze dus veel van 10 inch. Is dit niet een heel klein zadeltje. Er moet toch wel iemand met zijn kontje in kunnen zitten en niet alleen kinderen tot een jaar of 4. Mijn nichte (met een handicap) wil ik er graag af en toe op laten rijden. Zij is 8 jaar en qua lengte en gewicht past dit wel goed bij Frits (shetlander). Ik ga hem samen met 1 van mijn verzorgsters eerst trainen en inrijden. Zelf ga ik er niet op (te groot en te zwaar).

Heeft iemand tips voor de maat zadel of zit er niks anders op om het zadel te passen!

Je kan ze namelijk goedkoop krijgen via Zadelmarkt en je ziet ze vaak tweedehands. Ook als iemand nog een leuk zadeltje heeft liggen dan hou ik me aanbevolen. Wil een goedkoop zadel (wel goed) omdat het niet veel gebruikt gaat worden. Wil ook met ze gaan mennen, dus rijden is maar bijzaak.

Alvast bedankt voor alle info.

Serendipity1

Re: Voor de shetlandereigenaren (zadelvraag).

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:02

Bij zadelmarkt kost is 79, bij divoza 79,96 L(
Mijn zusje van 12 (lang en dun) rijdt ook nog wel eens op een pinokkiozadeltje, maar het zit voor geen meter. Komt steeds tegen achterboom aan ed.
Je hebt ze ook van 12 inch, bij bijv. divoza. Ik weet niet hoeveel inch die waar zij op rijdt is.

http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _00101.jpg

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:05

Volgens mij heb je van de pinokkiozadels 2 maten, namelijk 10 en 12 inch. (dat staat in ieder geval op de site van ooteman, ik weet het dus niet zeker) Ik denk dat het wel fijne zadeltjes zijn, aangezien ze niet duur zijn, makkelijk te onderhouden, en lichtgewicht. Succes ermee!

[edit] Deze kun je bij ooteman kopen, die zijn wel anders als die van Cynthy http://www.ooteman.nl/images/groot/Thorowgoodsafari.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:19

Ik heb een grote maat shet waar ik een Thorowgood Maxam pony op heb liggen. Qua breedte ligt ie goed (ik heb een extra wijd) alleen klappert ie soms naar voren, maar dat is te verhelpen met een staartriem.

Voor lange ritten is het absoluut geen aanrader, want dan krijg je echt wel last van je zitvlees. Een Wintec 250 of een Wintec 2000 ligt meestal ook heel goed op een shetlander, moet je wel een kleine inch maat nemen.

Over de pinnokiozadeltjes, die vind ik echt drie keer niks . Zit voor geen meter en de meeste kids zijn er ook heel snel uitgegroeid.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:41

Citaat:
Zit voor geen meter en de meeste kids zijn er ook heel snel uitgegroeid.

Ja dat ben ik wel een beetje met je eens.

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:14

ik heb een veelzijdigheidszadeltje (merkloos) van 16" erop liggen.
Gaat prima.
Uit zo'n zadeltje groei je niet te snel terwijl dit toch nog past op een shet. (Mijn shet is ca. 1 mtr hoog)
het is geen hele duidelijke foto, maar hier krijg je toch een idee:

Afbeelding

Ik zou toch wel een zadeltje laten passen als ik jou was. ook bij een shet moet het zadel goed liggen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:09

ik heb ook een veelzijdigheids zadel(merkloos) 16 inch voor mijn shet van 1.04m. ligt geweldig op de rug van mn pony!!! en zit voor mij ook heerlijk! ik heb geen1s een staartriem nodig!! ik heb voor mn fjord een Pagony vzh zadel van Divoza, en die zit slechter
hier een foto vh zadel van mn shet(kostte 129 euri)

Afbeelding
als je het wilt kopen, ga dan naar www.marktplaats.nl ----->dieren en toebehoren----->paarden zadels en hoofdstellen----->typ in:shetlander, al1 met foto, aangeboden----->en dan zie je een advertentie staan met shetlanderzadels(nu zijn ze nog maar 99 euro ipv 129!! ) in rotterdam, het heet InterHippique. Ze hebben daar een heleboel paardenspullen, allemaal vrij goedkoop en vrij goede kwaliteit

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:48

nee dat noemen wij bokkers, Zadelmarkt kwantiteit
maar ik denk als je een zadel wilt voor iemand van een jaar of 8, dat je toch beter een normaal vzh zadeltje kan kopen, dan een pinokkio zadeltje,

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:54

Ik heb een wintec childs saddle, die is anders dan de kids saddle. Zie pdf document op de website www.wintec.net.au

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:44

Ik heb het wintec zadeltje, en bij mij is de singel door de zweetbladen ( zeg maar ) doorgesleten. Het is al een wat ouder zadeltje, dus ouderdom zou het ook kunnen zijn maar ook ik adviseer je een vzh zadeltje in shetland maat, veel beter voor zijn rug maar ook voor de gene die erop rijdt. Die pinokkio zadeltjes en kinderzadeltjes zijn niet echt geweldig voor iemand van 8 denk ik...