Prijs vosappaloosa shet veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Prijs vosappaloosa shet veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:49

Ik weet niet of ik dit nu in het goede forum plaats, zo niet dan hoor ik dat vast wel..

Ik wil graag weten wat een redelijke prijs is voor een shet hengstveulen, voskleurige appaloosa. Volgens mij wordt het wel een grote maat shet, rond de meter.
Ik weet niet of er papieren bij zitten, dus prijs met en zonder papier.

Ik zou hem graag willen kopen, de huidige eigenaar vraagt er imo veel geld voor, in gedachten houdend dat shet hengstjes moeilijk verkoopbaar zijn. Hij komt terug met het argument dat het wel een appaloosa is en dus meer waard. Ik ben dan ook verder absoluut niet op de hoogte van hoe het met de handel in die hengstjes zit. Hij zal als gezelschapspony voor mijn paard gekocht worden en ik ben nu eenmaal gek op shet stippeltjespony's... Dilemma...

CrackerHorse

Re: Prijs vosappaloosa shet veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:08

een gewoon kleurig hengstje kost gemiddeld zo'n 50-150 euro.

Een appaloosa tja er zit geen papier bij, dus je kan er niet officieel mee dekken of keuringen lopen. Ik zou er max 200 euro voor geven. Maar eigenlijk vind ik persoonlijk dat al te veel.
Is het beestje gechipt? en heeft hij een paspoort? Zo ja dan kan 200 euro. Maar anders zou ik het er niet voor uitgeven.
Waarom omdat je voor die prijs ook een hengstje met een papier kan krijgen, dan wel niet zo'n top papier maar wel 1 waar je mee naar de keuring enzo kan gaan!
Het is altijd lastig! Heeft een paardje een "apart" kleurtje dan willen ze meteen veel geld ervoor hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:10

Een apart kleurtje zal het altijd goed doen op de markt, papierloos of niet. En voor dat aparte kleurtje, daar betaal voor. Dat het een hengst is maakt dan niets uit, prijs kun je in mijn ogen niet met een normale shet vergelijken. En wat is veel geld?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:35

Het is inderdaad zo dat de prijs voor appaloosa's een stuk hoger ligt als voor gewone shetjes. Voor een hengstje met papieren ben je al snel 200 euro kwijt, als het niet meer is. Ligt ook aan de papieren die erbij zitten natuurlijk. Overigens is het dekgeld van de meeste goedgekeurde NAS mini hengsten al tussen de 100 en 150 euro.