kent iemand dit kinderzadel/ waar te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

kent iemand dit kinderzadel/ waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:03

bij ons in de zadelkamer van de stichting paardrijden met gehandicapten lag 'ineens' zo'n zadel:
(deze foto vond ik op de site van de fpg!)

http://www.verenigingfpg.nl/gfx/hulp/zit_polyester.jpg

weet iemand hier waar deze zadels te koop zijn?
of heeft iemand er 1 te koop?

ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikt zadel voor mn zoontje(heb ik toen eens een topic over gehad), en dit zadel is ideaal, en past op vrijwel elke a-b-c pony.

aangezien we nog geen pony hebben wel handig haha.

ik weet wel dat ik het ook kan vragen aan de fpg of aan de mensen van de stichting (ga ik nog wel doen hoor) maar ik was even benieuwd (geen geduld haha)

groetjes loveblacky.

PartTwo

Re: kent iemand dit kinderzadel/ waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:31

ik help zelf al vanaf mijn 7 de op een manege waar ook minder valide mensen rijden, en wij hebben zelf dit zadel niet, maar kan je zoontje zelf niet goed zitten? heeft die geen goed evenwicht? want op de manege hebben we wel allemaal andere speciale zadels.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 15:05

nou hij kan wel zitten maar begrijpt niet dat hij valt als hij zich laat vallen zegmaar.
op de manege heeft hij een proef rondje gedaan en hij begin ook gauw met paardrijden, en daarbij zat hij op een dekje, waar veel kinderen op rijden, waar je van die blokken op vast kan zetten.
zonder blokken.
ik hield hem vast en dat ging heel goed, hij vond het heel erg leuk, hij heeft ook wel een goede balans enzo, maar zoals ik al zei, zijn nivo is te laag om hem het zelf te laten doen.

buiten het rijden met de stichting om zocht ik naar een manier om hem op een eventuele eigen (verzorg) pony te zetten, hij vind het echt zo leuk, en ik natuurlijk ook dat zal je begrijpen
dus nu kwam ik dit zadel tegen en ik ben er helemaal weg van!
het zit echt heel mooi stroef en lijkt me ideaal voor hem!
natuurlijk moet er altijd nog iemand naast lopen maar dat moet sowiezo, dit zadeltje zal hem gewoon de steun geven die hij nodig is en voorkomen dat hij opzij glijd. (zo hee wat een verhaal )

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:43

waarschijnlijk bedoel jij een klittenbandzadel, die hebben wij ook idd.

mag ik vragen op welke manege hij rijd?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 16:05

is niet erg van toepassing toch?

niet in jou regio in elk geval. niet aanvallend bedoeld hoor maar niet iedereen gooit zo makkelijk een plaatsnaam over internet
ik bedoel het klittenband zadel ja klopt.
we hebben hier ook verschillende zadels.
maar ik vind deze waar ik het topic over ben gestart gewoon zo gaaf!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:08

nee ik dacht misschien rijd die op onze manege. en dan kon ik julie misschien.

maar dat zadel ken ik niet sorry.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:17

tja misschien al eens aan een boomloos zadel gedacht?
Zie www.boomloosrijden.nl
www.buitenzinnig.nl
Deze lijken er heel veel op, en zijn doordat ze boomloos zijn ook op veel paarden en ponny's goed passend!
Als je het zadel wilt wat jij laat zien ben ik bang dat je diep in de buidel moet gaan tasten! Dit zijn namelijk waanzinnig dure zadels!!(zeg een 1500,- nieuw, vaak krijgen manege's die ze echt nodig hebben van de zadelmakers fikse kortingen omdat het anders gewoon niet te betalen is!)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 17:25

denk je???

die bij ons is vrij simpel hoor!
weegt echt niks, polyester vorm met bont er omheen op een vierkant dekje vastgemaakt, en met bevestigingspunten voor beugelriemen en een singel..
zag er niet extreem duur uit vond ik eigenlijk..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:00

loveblacky schreef:
denk je???

die bij ons is vrij simpel hoor!
weegt echt niks, polyester vorm met bont er omheen op een vierkant dekje vastgemaakt, en met bevestigingspunten voor beugelriemen en een singel..
zag er niet extreem duur uit vond ik eigenlijk..

Het probleem is dat het compleet met de hand gemaakt wordt, het zal misschien geen €1500 zijn maar ga er niet vanuit dat je met 200,- klaar bent!! Ook al ziet het er goedkoop uit, er zitten toch genoeg haken en ogen aan. En zo te zien gebruiken ze puur schapenwol voor de zitting, dat kost ook een kapitaal!! Ik weet dat als ik zelf een zadel laat maken naar mijn wensen, ik ben nl. ook belemerd met mijn rijden door reuma, dat het er noggeens zo spectaculair uit komt te zien dat ik zo een €1000 armer bent en waarschijnlijk nog wel meer!!
Dat is het grootste probleem met handwerk, het kost waanzinnig veel!
Vandaar dat ik als alternatief de site's opgaf aangezien deze wel een stuk in jou wensen kunnen vervullen!
Ik ga zelf ook voor een boomlooszadel, met extra aanpassingen aan het zadel en op de pad. Zodat ik meer steun heb ik mijn benen(deze willen nog weleens tijdelijk verlamt raken)