Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 

amber_rinova schreef:waar kan je die bietenpulp kopen?want ze krijgt genoeg beweging.het is niet echt de kont wat botterig is maar meer de heupen en de ruggegraat.

) en heeft ze meer energie nodig om zich warm te houden (buitenstal). Die berg voer hierboven en een extra onderdeken hebben haar er weer bovenop geholpen! Memuska schreef:Gesteld dat je paard tijdig ontwormd is, geen last heeft van zijn tanden en verder niets mankeert:
- imménse bergen hooi
Dat heeft iig bij Mush geholpen. Zij werd afgelopen winter plots heel mager, na een heleboel onderzoeken en bloednazichten was er nog niets gevonden. De wei was toen redelijk leeggegeten (toen hadden we nog maar 2 stukken) en ik heb toen gewoon zo'n groot pak hooi laten deponeren in het midden van het land. Ze kreeg naast haar normale voer (muesli, krachtvoer en melasse) een schep maïsmeel en een schep bietenpulp, en voor het slapengaan kreeg ze een emmertje slobber.
Bij haar was het trouwens wsn doordat het de eerste winter was dat ze weer buiten stond. De voorbije jaren stond ze op de manège en moest ze van oktober tem mei op stal. Nu ze thuis staat gaat ze elke dag buiten (dierenbeul ben ik hé) en heeft ze meer energie nodig om zich warm te houden (buitenstal). Die berg voer hierboven en een extra onderdeken hebben haar er weer bovenop geholpen!
amber_rinova schreef:ik heb het paard pas ontwomt,en ze is 3 jaar
MissDonna schreef:ik heb haar ontwormt met equimax en dat is volges mij ook tegen lintwormen.Ontworden..!? Ook tegen lindword.. Misschien heeft ze daar last van .. Eiwitten zijn bevordelijk voor dikkerworden. als ik het goed heb .