Zonder reserveband op stap??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridh

Zonder reserveband op stap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:01

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een kleine paardenwagen, een mercedes sprinter met paardenopbouw. Thuisgekomen natuurlijk alles even uitproberen en bekijken. Ik kon het reservewiel niet vinden dus even gebeld naar de verkoper. Deze vertelde me dat hij ze altijd zonder reservewiel leverde (ivm gewicht keuring). Ik vond dat hij me dat van te voren wel even had mogen vertellen, je zal maar onderweg met een lekke band komen te staan . Ik weet dat dit bedrijf aardig wat van die wagens per jaar aflevert, die rijden dus allemaal zonder reservewiel in de rondte. Ik ga in ieder geval toch maar op zoek naar zo'n ding. Je kunt natuurlijk wel de anwb bellen als je met een lekke band komt te staan maar zonder reservewiel kunnen die je niet verder helpen (toch? of zijn er tegenwoordig middeltjes om je band onderweg te repareren?)

MotherGoose

Re: Zonder reserveband op stap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:25

Zonder reserveband op pad ?? Dan kan je mooi bedrogen uitkomen ... Stel dat je een klapband krijgt, dan sta je daar mooi langs de kant.
Ik heb een soortgelijke situatie een tijdje geleden meegemaakt: Ik ging op pad met de auto van m'n ouders, maar had het reservewiel thuis liggen omdat ik de kofferruimte nodig had (ze moesten naar Schiphol met een aantal grote koffers). Ik schijn onderweg 1 van de achterbanden lekgereden te hebben maar had het pas de volgende dag door toen ik 150 km verwijderd was van huis (zat bij mijn vriendin toen).
Om het cirkeltje compleet te maken: Het was koninginnedag ; vind dan maar eens een garagebedrijf dat open is. Ik had het geluk dat een een zwager van de buren van m'n vriendin een autobandenbedrijf had en het dezelfde dag wilde fixen, maar toch, leuk is anders. Ik ga dus ook niet meer van huis zonder reserveband
Het aan boord hebben van een reservewiel is overigens niet wettelijk verplicht in Nederland, maar wel in een hoeveelheid andere Europese landen (b.v.Duitsland). Er zijn trouwens busjes spul waarmee je je band tijdelijk kunt vullen mocht 'ie lek gaan.

Yell

Re: Zonder reserveband op stap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:28

ik zou gewoon een reserve band meenemen, er is wel schuim wat je in je banden kunt spuiten maar dat lijkt me niet verstandig als je een zware last vervoerd.

Een reserve band + velg natuurlijk is zo geregeld. Even langs profile tyre centre en dan heb je er 1, je kunt ook een thuisbrenger kopen maar dat is absoluut niks voor een voertuig wat zware lasten vervoert.

Succes ermee..!