Afgelopen maandag ben ik voor het eerst met mijn paard naar het bos geweest als training op het weekend met de ruitersportvereniging naar Nunspeet (lekker 5/6/7 uur op het paard, auw
). Op zich was ze heel braaf, kon overal langs, was niet kijkerig etc. Het enige wat af en toe toch wel vervelend was is dat ze in draf en galop alleen maar in de hoogste versnelling gaat. Ze is dan nog wel te sturen maar terug nemen is er niet bij en als ik dan wil remmen dan is het de noodrem (lees; hoog en hard). In stap is ze meestal wel wat rustiger, ik rijd dan lekker met een langere teugel en dan is ze makkelijker terug te nemen op mijn zit. Omdat ik toch wat meer ontspannen wil rijden (die noodrem is niet lekker voor mijn paard en niet voor mij laat maar zeggen
) en omdat ik straks met een groep van vier anderen te maken heb wil ik er een andere rem op bouwen
. Ik zat zelf te denken aan een (niet vaste) martingaal of een thiedeman. Het mag mijn paard echter niet belemmeren wanneer we wel een keertje wat harder gaan (vandaar geen vaste martingaal). Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie mij aan?
. Ik rij zelf altijd met martingaal buiten en dat gaat prima
)