Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

disciplinereglement Eventing schreef:Art. 378 KLEDING EN HARNACHEMENT TIJDENS DE UITHOUDINGSPROEF
1. Kleding
Tijdens de uithoudingsproef als onderdeel van een samengestelde wedstrijd is het dragen van een goed passende bodyprotector en een goedgekeurde veiligheidshelm die voldoet aan de Europese norm EN1384, verplicht. Het dragen van de "Eventing medical card" wordt sterk aanbevolen.
2. Harnachement
a. Optoming is gelijk aan hetgeen voor de betreffende klasse springen is toegestaan.
c. Verwezen wordt naar het disciplinereglement springen van de KNHS (uitgave april 2003) en voor de klasse ZZ naar het FEI-reglement.
Art. 384 KLEDING EN HARNACHEMENT BIJ HET SPRINGEN
Verwezen wordt naar het disciplinereglement springen van de KNHS (uitgave april 2003) en voor wat betreft de klasse ZZ naar het FEI-reglement en naar art. 378 van dit reglement.
De springproef mag afgelegd worden in cross kleding.

Tody schreef:Met welk paard ga je crossen, Muzefee???
Trouwens, crossen kan heel best zonder speciale outfit hoor! Ik cross al jaren zonder...
Zorg alleen bij de bodyprotector dat deze niet te lang is. Hij mag het zadel niet raken. En natuurlijk wel rondom beenbeschermers, maar dat hoeven echt niet gelijk van die hele dure crossbeschermers te zijn. Wel rondom en met springschoenmen...
groetjes, Nina

Misschien wordt het in het voorjaar gehouden aangezien ze op zoek zijn naar een nieuwe datum.
Kitty schreef:Het enige wat me op dit moment nog tegenhoudt, is dat er zo weinig SGW-wedstrijden hier in de buurt zijn. Op de kalender zie ik alleen Nijerberkoop als enigszins in de buurt. Is Roden binnenkort nog of pas weer in het voorjaar?
www.sgw-eventing.nl
Ik heb tenminste begrepen dat Westerbork (lekker dichtbij!!!) niet doorgaat en verder kan ik niks in de buurt vinden.
Maar goed. SGW is nog helemaal nieuw voor mij. Heel binnenkort wil ik een bodyprotector aanschaffen (level 3 uiteraard). Nog tips?
neem de IR boddyprotector erg fijn!
Maar hoe zit dat met je hoofdbescherming? Mag ik gewoon met mijn Pikeur GPA starten of moet je ook speciale hoofdbescherming hebben? Zo'n helm (met hoes)?je mag met eigen helm starten,wat voor 1 maakt niet uit,al moet het wel goedgekerud zijn,en een 3puntskinband hebben(gewoon de normale caps voldoen er aaneen hoes is niet verplicht)
En beenbescherming? Voldoen gewone peesbeschermers met springschoenen of kun je beter meer beschermende (3-in-1 ofzo?) beenbeschermers rijden?kan gewoon met normale peesbescherming,doe er wel extra tape om,om tijdens de cross niks te verliezen en dus geen bescherming meer te hebben! gebruik geen bandages, deze kunnen losraken,en gevolgen kunnen verschrikkelijk zijn...en misschein kun je voor de extra nog springschoenen gebruiken
![]()
En hoe zit dat met je eigen kleding? Dressuur in je apepakkie, springen in je apepakkie en SGW in een willekeurige (nette) outfit?[b]dresuur gewoon zoals op normale wedstrijden. springen mag je al in je crossoutfit doen,aangezien je een half uur van te voren of na de cross springen moetomkleden kost tijd. dus crossoutfit is toegestaan.
crossoutfit bestaande uit: rijlaarzen,rijbroek,shirt/trui,protector en handschoenen en cap
Binnenkort ga ik in elk geval eens een oefenlesje inplannen.