Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liezel1 schreef:tja, gezien mijn medisch verleden heb ik toch maar voor top bescherming gekozen....
Liezel1 schreef:Na een val te hebben gemaakt van een paard is de regel dat een nieuwe cap aangeschaft moet worden..
Alleen als het hier gaat om een Pikeur GPA cap zoals de mijne heb ik hier mijn twijfels over.. Mij vraag is dus ook: bestaat er een mogelijkheid om te kijken of een cap een zodanige klap heeft opgelopen tijdens de val dat de cap vervangen moet worden?
Kan de cap bijvoorbeeld gescant worden op (haar)scheuren in het carbon?
Mijn cap kostte ruim 300 euro en ik heb onlangs een val gemaakt waarbij mijn hoofd tegen het asfalt is getikt. Aan de buitenkant van de cap is alleen een kleine kras te zien, maar gezien een medisch verleden (een x aantal hersenschuddingen incl beschadigingen) is het noodzakelijk dat de cap niet beschadigd is. Helaas is dat dus aan de buitenkant niet te zien!
Let op! Het gaat er mij niet om dat ik geen nieuwe cap wil kopen, maar controleren zou handig zijn... Ik ben ten zeerste bereid (veel) geld uit te geven voor mijn veiligheid, maar ruim 300 euro is best veel als het achteraf niet nodig blijkt te zijn geweest....