Gemeente Hardenberg....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Gemeente Hardenberg....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 09:16

Volgende week vertrekken wij, met paardjes, richting Venebrugge, gemeente Hardenberg. (OV)
Nu hebben wij nog een paar vraagjes:
Zijn er veel uitrij mogelijkheden, bos, hei? (klein/groot)
Is er een plaats waar je kunt zwemmen met je paard?
Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden, ruiterbewijs of soort van kenteken?
En last but nog least, hoe zit het met de vliegen, dazen etc? (op de Veluwe hadden wij afgelopen jaar extreem veel last van dazen, vandaar de vraag)

Alvast bedankt!

Jennifer

Re: Gemeente Hardenberg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:13

Ik woon in Drenthe en wij hebben altijd in Hardenberg op een camping gestaan. Het is een mooie bosrijke omgeving, maar weet verder niet hoe het met de rijmogelijkheden zit. En ik denk dat je overal last hebt van vliegen, helemaal als je in het bos rijd!

Maar misschien kun je de vvv Hardenberg bellen, die weten vast wel ruiterroute's etc!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 10:29

Da's een goed plan, ik ga ze vanmiddag meteen bellen!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:49

*kick*

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:09

Ik kom uit Hardenberg!

Ga je staan op die camping bij het paardenrusthuis? Zo ja, dan kan je heel mooi buitenrijden in Duitsland. Is daar niet zover vandaan. Daar is een prachtig bos. Verder zijn de straten daar erg rustig dus je kan gerust langs de weg rijden.
Ik zou zo niets weten waar je mag zwemmen met je paard. Mag, in ieder geval. De Oldemeyer (een recreatieplas) is een optie maar dat is best ver weg en dat mag ook niet (plus al die vakantiegangers daar nu).
Dazen zijn er ontzettend veel!!! Als je het bos in gaat kan je dat het beste 's avonds doen, vooral als het een beetje warm en zonnig weer is. Anders wordt je lekgestoken. Ik gebruik sinds kort Atex daas spray en dat spul werkt echt super!

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust want ik woon er vlakbij! (ik ga wel morgen op vakantie dus doe het vandaag nog )

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:49

Ja, daar gaan we staan, The Green Ranch...
Euhm, nog meer vragen, eventjes denken, heb je een ruiterbewijs nodig of zogenaamd 'kenteken' oid om het bos in te mogen? Zijn er veel verschillende routes? Pfffffffff, dat was het wel zo'n beetje!

*schrijft nu op memo, Atex daasspray halen*

Prettige vakantie!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:54

Hetja schreef:
Ja, daar gaan we staan, The Green Ranch...
Euhm, nog meer vragen, eventjes denken, heb je een ruiterbewijs nodig of zogenaamd 'kenteken' oid om het bos in te mogen? Zijn er veel verschillende routes? Pfffffffff, dat was het wel zo'n beetje!

*schrijft nu op memo, Atex daasspray halen*

Prettige vakantie!

Uhm, het is Duitsland hé, dus ik weet eigenlijk niet. Zou dan wel een identiteitsbewijs meenemen (oja dat moet sowieso haha). Het zijn ook geen officiele ruiterpaden daar, op het grootste deel van de paden mag je zelfs niet rijden eigenlijk. Maar verder heb je er niet veel bos dus vandaar dat ik daar altijd rijd.
Jammer dat ik op vakantie ga anders kon ik jullie misschien meenemen het bos in, ik ken daar de weg op mijn duimpje

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:55

Ga op verkenning met je paard zou ik zeggen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:58

Iig thanx voor het aanbod!
Indentiteitskaart gaat sowieso mee, al ben ik bang dat ik 'm snel kwijt raak..
Tis de bedoeling dat we daar twee weken blijven, mocht het niet bevallen gaan we eerder weg, dus mocht je een grote bonte (Companion) en een grote donkerbruine (okee, nu gebleekt door de zon) met stekelmanen tegen komen of zien staan, dat zijn "wij" dan....

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:59

RanouK schreef:
Ga op verkenning met je paard zou ik zeggen

Dat gaan we ook zeker doen
Tis alleen wel fijn als je van te voren een klein beetje weet wat je kan verwachten, toch?!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:00

Hetja schreef:
Iig thanx voor het aanbod!
Indentiteitskaart gaat sowieso mee, al ben ik bang dat ik 'm snel kwijt raak..
Tis de bedoeling dat we daar twee weken blijven, mocht het niet bevallen gaan we eerder weg, dus mocht je een grote bonte (Companion) en een grote donkerbruine (okee, nu gebleekt door de zon) met stekelmanen tegen komen of zien staan, dat zijn "wij" dan....

Haha oke, ik zal goed opletten
Ik heb trouwens een vos van 1.65 met 4 witte benen en een smalle bles

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:01

Ja daar heb je gelijk in.
Nou veel plezier zou ik alvast zeggen en laat ons weten hoe het is!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:38

Als we terug zijn zal ik laten weten hoe het was!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:29

Ik heb mijn pony op de Hoogenweg staan. Dat is vlak bij Venebrugge. Als ik naar buiten ga ga ik meestal ook naar Duitsland. De meeste paden mag je idd niet rijden, maar zolang er geen bordje hangt verboden voor ruiters, ga ik er gewoon in. Het is geen groot bos, maar je kan er heerlijk scheuren met je paard. Veel lange brede zandpaden.

Ruiterbewijs heb je hier niet nodig en een identiteitsbewijs neem ik nooit mee, zou niet weten waar ik die laten moet op mijn pony.

In Radewijk ligt een vennetje waar je met je paard in mag. Het is niet diep, maar wel erg leuk.

Als je een keertje een rondleiding wilt, dan moet je het maar zeggen. Ik heb volgende week ook nog vakantie.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:59

Tammie schreef:
Ik heb mijn pony op de Hoogenweg staan. Dat is vlak bij Venebrugge. Als ik naar buiten ga ga ik meestal ook naar Duitsland. De meeste paden mag je idd niet rijden, maar zolang er geen bordje hangt verboden voor ruiters, ga ik er gewoon in. Het is geen groot bos, maar je kan er heerlijk scheuren met je paard. Veel lange brede zandpaden.

Ruiterbewijs heb je hier niet nodig en een identiteitsbewijs neem ik nooit mee, zou niet weten waar ik die laten moet op mijn pony.

In Radewijk ligt een vennetje waar je met je paard in mag. Het is niet diep, maar wel erg leuk.

Als je een keertje een rondleiding wilt, dan moet je het maar zeggen. Ik heb volgende week ook nog vakantie.

Hmmz, hoe kan het dat ik jou nooit ben tegengekomen dan?
Enne dat vennetje he, dat is tegenover ons maar daar mag je officieel NIET in met je paard hoor. Wij hebben een keer een waarschuwing van Velt en Vecht gehad Maar als er geen mensen zijn kan je er gerust in. (enne, de paden waar je niet in mag ga ik ook gewoon in, kleine kans dat je iemand tegenkomt en ik ben toch sneller op mijn paard )

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:15

Het vennetje tegen over jullie? Is dat de woning waar de paarden langs het voetpad staan (waar ik regelmatig illegaal langs rij)? Ik wist trouwens niet dat je er met je paard niet in mocht . Ik doe het al 2 jaar en heb er nog nooit iemand over gehoord.

Ik rij buiten altijd met een westernzadel met een rode pad er onder en met een hackamore, dus mocht je me een keertje tegenkomen moet je maar even roepen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:49

Haha ja, dat voetpad ja Ach er rijden er wel meer langs hoor, ik scheur er ook altijd over
En je mag dat meertje niet in, maar er is nooit iemand (nouja toen die ene keer dan) van Velt en Vecht o.i.d. die dat kan controleren. Ik ga minstens 2 keer per week erin en dat al 5 jaar lang. Gewoon blijven doen dus

Oke, ik weet nu in ieder geval hoe je eruit ziet dan dus als ik je zie dan ben ik degene die roept: Tammie???

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:09

Ik ben benieuwd wanneer onze eerste meeting zal plaats vinden .

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:43

Vakantie was echt gezellig en leuk, aardige mensen, leuke paarden helaas heb ik er niet kunnen rijden, Joey was s'nachts, dag voor vertrek in de sloot beland en heeft daar waarschijnlijk een aardige tijd in gelegen, alle spieren in zijn schouder zitten behoorlijk in de knoei en zijn aardig uit verband gerukt, hij is evengoed mee gegaan en heeft daar heerlijk op de wei gestaan..
Heb daar nog wel op een paard van hun gereden, maar kon er helaas niet mee het bos in.
Volgend jaar dus maar een herkansing..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:51

Ooh, das jammer.
Het is er heel mooi daar.

Ik doe veel voor de manege de talisman in dedemsvaart en wij gaan ook wel eens op rit naar hardenberg.
Kom vaak in de bossen daar.
De oldenmeyer ben ik ook al een aantal x ingeweest.
!x een hele bose boswachter achter ons aan gehad.. hihihi

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:55

Balen dat je niet kon buiten rijden! Maar misschien een volgende keer?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 13:51

Wil er volgend jaar zeker nog een weekje heen, als Joey beter is..