hebben onderleggers invloed op ligging zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

hebben onderleggers invloed op ligging zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 01:00

heej

af en toe hoor ik dingen over dat onderleggers de ligging/houding van je zadel kunnen verpesten.(vooral als je ook zonder kunt)
Geld dit alleen voor de schuimrubberen ed. of ook voor de lamsvellen, van de lamsvellen onderleggers hoor ik namenlijk vaak dat ze gebruikt worden omdat ze mooi zijn en omdat ze beter/zachter zijn voor de rug en niet omdat het zadel niet goed ligt.

klopt dit?

(dus in t kort: kan een lamsvellen onderlegger de ligging enz. van je zadel verpesten als je zadel zonder goed ligt/past)

louiza

Libera

Re: hebben onderleggers invloed op ligging zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 04:00

Nou verpesten is een groot woord...maar het beinvloed het natuurlijk altijd! Ga maar na... Als jij met hele dikke wintersokken in je laarzen stapt zitten ze ook anders dan wanneer je dunne zomersokjes aan hebt...Een hoop mensen hebben die lamsvellen inderdaad dus voor de sier

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 08:10

Ik zeg altijd tegen de zadelmaker dat ik met een bontje rijd dan kunnen ze daar rekening mee houden in het passend maken van het zadel.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:11

Katja schreef:
Ik zeg altijd tegen de zadelmaker dat ik met een bontje rijd dan kunnen ze daar rekening mee houden in het passend maken van het zadel.

Kijk, das een goed idee

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:47

Mijn springzadel ligt raar met de achtekant omhoog als ik er een bontje onder heb. Ik zit er dan ook niet echt lekker op.
Met m'n dressuurzadel merk ik geen verschil.