wie voert ook puur natuur van equisanum?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

wie voert ook puur natuur van equisanum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 21:29

Laatst kreeg ik van de paardentandarts de tip om paarden te voeren met puur natuur van equisanum, dit voer heeft hij samen met een fabrikant ontwikkeld, het is een soort onverhitte muesli, zonder onnatuurlijk toevoegingen, en ik kon me zeer goed in zn uitleg vinden waarom dit beter is voor paarden.

ik heb 2 zakken gehaald en ben nu rustig aan aan het overgaan op dit voer, waarvan je een halve kilo per dag geeft (normaal krijgen mijn paarden 1 kg. brok per dag)
Alleen mn ruinen vinden het niet echt lekker. normaal reageren ze al heftig als andere paarden naar hun emmer kijken, en weten ze niet hoe snel ze het op moeten eten, maar hier namen ze wat hapjes van en lieten het toen staan. de merries aten het wel op.

Ik hoorde gister van mn instructrice dat die het ook gevoerd heeft, maar dat haar paarden er erg sloom van werden, dus die is weer overgegaan op subli.

Wat zijn jullie ervaringen met dit voer?

Puera

Re: wie voert ook puur natuur van equisanum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:49

Mijn merrie wilde er ook geen bek op zetten. Uit pure wanhoop heb ik de rest van de zak maar opgevoerd aan de vogeltjes. Ben maar weer teruggegaan naar biks.

Toevallig kwam ik in januari een stand van een Equisanum-dealer op een hengstenkeuring tegen, en daar kreeg ik een proefzakje Equisanum Excellent mee. Da's ongeveer hetzelfde alleen zitten er kleine brokjes doorheen en zijn de granen geplet.
Het ruikt stukken beter dan de Puur Natuur en mijn paard vind het ook heerlijk. Sindsdien voer ik de Excellent en ze doet het er prima op!

Groot voordeel van de Excellent vind ik de hoge energie-inhoud in vergelijking met het eiwitgehalte. Mijn paard is nl. gevoelig voor een eiwit-overschot (resulteert bij haar in stijve spieren) en met dit voer heeft ze nergens last van.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:56

Ik voer al jaren Equi-sanum. Altijd de Equi-arab, omdat die wat laag in de eiwitten zit, is wat beter als je het als extraatje voert. Patricia deed een moord voor dat spul en sinds ik dat meenam op weekenden had ik ook geen eetprobleem meer.
Morris kreeg Equi-kern, voor opgroeiende paardjes en krijgt nu ook weer een Equi-sanum, weet alleen even niet welke. Het gaat in ieder geval erin als koek.
Ik ben erg fan van Equi-sanum, maar niet elk type wordt door elk paard lekker gevonden. Het is wat duurder, maar het ruikt beter, je kunt met minder voer toe en daarmee is het eigenlijk niet duurder dan ander voer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:38

ik voor al tijden equi-sanum kern.Hij vindt het heerlijk en doet het er super op.Ik geef het naast de draversbrok van havens(omdat dat de brok is die ze op stal voeren(pensionstal))om hem dik te houden.Verder heb ik nix van equisanum nog geprobeerd

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:39

ik ben het gaan voeren dankzij woestein, zij is er zeer te spreken over en gam vind het ontzettend lekker. bij woestein bracht het nogal wat positieve punten in beharing en beweging, dit na ongeveer een half jaar voeren.
in oktober/november zit gam op een half jaar en ben benieuwd wat het hem opleverd. ik voer ongeveer 300gr. per dag. (volgens mij de muesli mix??)