Kans om mee te doen met een stuntteam...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

Kans om mee te doen met een stuntteam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 20:27

Hallo, vandaag heb ik het fantastisch nieuws gekregen dat ik geselecteert ben om mee te doen met een stuntteam.

Ze gaan me stunts aanleren, het hele jaar door.
En volgend jaar hebben we al een eerste plaats om stunts te doen. Onder die stunts heb je de vrijheidsdressuur, en kazak rijden, enzovoort.

Er is maar 1 probleem, ik ben 16 jaar, en je ouders moeten toestemming geven.
Mijn ouders zijn er niet zo voor aangelegt, moest het aan hen liggen dan mocht ik niet eens paardrijden.

Hoe zouden jullie het je ouders vertellen? Ik zou het heel erg graag doen, maar niet achter mijn ouders hun rug...

ja_nee

Re: Kans om mee te doen met een stuntteam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:56

lastig lijkt me, als je ouders sowieso al 'tegen' paardrijden zijn, laat staan hoe ze tegenover een stuntteam staan.

Ga in iedergeval met ze praten, vertel ze hoe jij erover denkt, waarom je het graag wilt en hóe graag je het wilt.
Ik denk dat je ouders bang zijn dat er wat met je gebeurd doordat je (in hun ogen) 'gevaarlijke' dingen gaat doen. Maar je zou ze kunnen meenemen, zodat ze met eigen ogen zien hoe jij het zou krijgen aangeleerd, dat er geen mega gevaarlijke dingen bij komen kijken. Dat ze zien dat de paarden geen kwaad doen, dat ze niet lijp zijn. Laat zien welke veiligheidsmaatregelen er genomen worden (ik heb er geen verstand van, maar zoiets als en cap/bodyprotector/weetikveelwat/...). Beloof je ouders dat je bepaalde (gevaarlijke) stunts niet zal doen (als je dat niet verplicht ben van die stuntgroep). Etc. Ik denk dat het een kwestie wordt van geven en nemen.

Succes!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 21:03

Ik denk het ook dat het zo'n situatie gaat worden.

Uiteraard gaan we in het begin geen gevaarlijke stunts doen he. Als ik de stunt niet helemaal kan, kan ik het paard en mezelf ernstig verwonden.
We oefenen eerst op een houten paard, en we beginnen ook met vrijheidsdressuur, dressuur en springen. daarna komen de simpelere dingen zoals trappen lopen en pas daarna volgt het kazakrijden.

Als je het zo hoort, dan lijkt het niet gevaarlijk hé.
Of wel?

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:16

nee, idd! En als je het ook zo je ouders vertelt, dat je het rustig opbouwd, dan denk ik niet dat ze nog moeilijk gaan doen. Hoop ik tenminste.... Maargoed, probeer het zo goed mogelijk te brengen, en blijf zelf ook geduldig als ze lastig gaan doen (met boos worden bereik je weinig). En dan afwachten hoe ze erop reageren.

Owja, en zoek een goed moment uit, waarop je het gaat vertellen. Dat wil nog wel eens helpen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:29

Vertel ze dat dit echt is wat je al heel lang wil, dat de kans uniek is en dat je die maar eens in je leven zult krijgen en dat het goed is voor je ontwikkeling enzo. Vooral dat laatste zijn ouders gevoelig voor

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 21:38

hihi bedankt voor de tips,
Ik ga het hen vragen als we terug zijn van de reis naar bordeau, ze zullen dan helemaal gerelaxed zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:40

En vertel ze dat het onder begeleiding is en dat die mensen echt wel weten wat ze doen en als het te gevaarlijk zou zijn zou het niet eens mogen bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 08:40

Misschien kun je aanhalen dat de paarden die hier voor gebruikt worden echt extreem mak en braaf zijn?