Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of probeer de aandacht van je paardje bij jou te houden op het punt waar je verwacht dat-ie gaat schrikken. Rij net daar een overgang.

Amethyst schreef:Dit herken ik best. Heb ik gehad bij manegepaarden die ook wel eens wat schrikkerig konden zijn. Mijn eigen paard was dit ook wel, maar dat vond ik toch anders omdat ik die door en door kon. Ik wist wanneer ze wat wanneer ging doen.
Ik denk alleen dat het bij jou een beetje een wisselwerking aan het worden is. Zodra jij gespannen wordt, wordt je paard dat ook, en hup, schrikreactie van je paard. Ik denk dat je een heel braaf paard hebt wat ook niet expres schrikt o.i.d., maar door jou gespannen gedrag dat wel wordt!Ik denk dat je het heel rustig op moet bouwen. Bijvoorbeeld eerst stappen met iemand ernaast. Dan eens een drafje met nog steeds iemand erbij. En dan zo verder opbouwen tot je meer zelfvertrouwen (want DAAR draait het allemaal om!!!) krijgt.
Want je kunt het best!! Iedere keer als je zelfvertrouwen weg gaat zeg je tegen jezelf 'STOP! Ik kan het!!'. Positief blijven! Dat is best heel moeilijk en ik denk ook dat je in het begin niet te lang moet rijden (misschien dat je paard nog door iemand anders gereden kan worden eventueel?).
Eerst op een ander braver paard heeft imo geen zin. Je moet het op dit paard leren en doen. Denk dat dat wel het beste is!
En onthoud goed: paardrijden moet wel LEUK BLIJVEN!Citaat:En misschien kan je ook eerst wat grondwerk met je paard gaan doen? Vaak heb je grond meer zelfvertrouwen dan erop (is mijn ervaring). Probeer dan eerst zo wat meer vertrouwt te raken met je paard. Voor je het weet houd je het niet meer uit en zit je zo op je paard
Heel veel succes!!
felicity schreef:Ja ik ga alles proberen. Denk voor mijn paard en mij een stuk beter.
Heel veel succes!