zelf manen ontwarrer maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekedar

zelf manen ontwarrer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 16:18

Weet iemand van jullie een receptje om zelf te maken? Mijn paardje heeft super lange manen (arabiertje) ik wil ze niet inkorten maar ze klitten wel. Ik heb nu zo'n spul uit de paardenwinkel gaan kopen maar elke dag gebruiken maakt het wel duur en of het gezond is???
Ik weet dat ik vroeger zelf eens een receptje gekregen had van een oude man. Het was super goed.....maar helaas ik weet niet meer hoe het was.

Linda14

Re: zelf manen ontwarrer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:21

Ik gebruik ook wel die anti-klit, volgens mij niet heel erg schadelijk..Je moet het misschien niet iedere dag gebruiken, maar dat doe ik ook niet en das ook niet nodig. Het blijft wel een paar dagen klitvrij bij mij.

Wat ik ook wel eens gehoord heb is gewoon cremespoeling in een plantenspuit doen en aanlengen met water..Ik heb het alleen zelf nooit geprobeerd.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 16:27

met die cremespoeling dat durf ik niet hoor. Bij mensen moet je dat dan uitspoelen en dat kan dan niet. Ik heb ze eens een keer gewassen met (paarden)shampoo en toen had ze al wat pelletjes

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:39

Je hebt ook cremespoeling die je niet uit hoeft te wassen he?

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 09:47

oh, sorry dat wist ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:52

Ik denk dat je het beste gewoon wat uit de winkel kunt kopen. Als je het 1 keer opspuit dan gaat het zo een week (of zelfs langer!) mee...geen klit te bekennen...

Om geld te besparen kun je beter meteen een grote fles kopen...die zijn in verhouding goedkoper dan de kleine!

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:18

't ja ik dacht misschien is er een goedkopere betere oplossing dan de spullen in de winkel. Ik ben een klein busje gaan kopen en was weer 14 euro kwijt. En ik weet dat er dus iets bestaat dat je zelf kan maken en veeeel goedkoper is maar men geheugen laat me in de steek. Ik weet zelfs geen enkel bestanddeel meer.
We maken toch ook zelf vliegenspul...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:10

het kan ook met azijn.. azijn verdunnen met een beetje water en daar d estaart mee uitspoelen.

en je hebt voor mensen van Guhl, anti-klit ontwar spray, dat werkt hetzelfde als die spray voor paarden, ik gebruik hem in mijn eigen haar.

zo'n fles kost 4 euro dus is weer goedkoper...

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:26

Ik zal hier in België eens uitkijken naar die Guhl. Ik heb er nog nooit op gelet eigenlijk maar 4 euro is toch weer een pak minder dan 14 euro.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:27

ik denk dat je cremeVOEDING bedoelt ... dat hoef je niet uit te wassen en het ontklit en is goed voor de manen en staart ...
ik zou het gewoon inmasseren en laten zitten ... even met de borstel erover en klaar