Winterhaar?Nu al?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Winterhaar?Nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 14:15

De smid maakte me erop attent: Mijn paardje begint al met zijn wintervacht! Is hij in de war of zijn er meerdere paarden/pony's vroeg dit jaar?

ellepel

Re: Winterhaar?Nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:23

nee hoor, is zelfs normaal:d

een paard gaat verharen zodra de dagen korter worden, dat wil zeggen het minder lang licht is....

in het voorjaar dus als de dagen langer licht zijn gaat de wintervacht eraf, en in t najaar( ja nu al) gaat de wintervacht erop omdat de dagen korter worden..
dekentje op dus als je hem kort in het haar wil houden...

de mijne is ook al hard bezig met verharen...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:25

Memuska krijgt ook al een iets dikker pelsje! Zoals Ellepel al zei, de dagen worden alweer korter

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 14:26

Oh ok, heb hem nu al 7 jaar en het was me nog nooit opgevallen

thanks

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:26

Zo leer je toch elke dag weer wat bij!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 14:30

Hehe, inderdaad...het zou maar saai zijn als we dat niet deden, niet waar? *helemaal trots op nieuwe weetje*

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:32

Kan bij mijn paardjes ook al merken dat ze aan het verharen zijn, maar de vacht blijft gelukkig nog wel mooi glad. Die van mij krijgen zo begin september weer een beetje wintervacht en begin dan ook weer met een licht dekentje. In februari verharen ze al weer voor de zomervacht. Groetjes Brennie

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:43

en de wisselende temperaturen horen daar ook bij (meestal, in d natuur is het zo dat korter licht ook betekend kouder en langer licht betekend warmer, maar volgens mij is de natuur tegenwoordig een beetje in de war. Hoe nu grote regenbui en koud in augustus? Dat is toch zomermaand? Waarom niet regenbui en warm? was vroeger wel zo....)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:45

het is heel raar weer dit jaar. die paarden heben het er ook moeilijk mee. dan is het weer koud, dan weer extreem warm, maar het houd nooit lang aan.
dan is het niet gek dat ze in de war zijn met hun vacht. willem verhaart ook heel erg, maar krijgt tegelijkertijd wel zijn teddyberen plekjes. het is veel te heet om er een deken op te leggen, want dan gaat hij weer zweten. dus tegenhouden kan ik het niet. en ik blijf niet deken op deken af doen, dan wennen ze al helemaal nergens meer aan. dus het ziet er naar uit dat het gewoon weer scheren wordt eind oktober.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:13

Ik vertik het toch echt om nu al met een deken te beginnen (mijn paard heeft een vreselijke hekel aan dat ding) dus ga ik gewoon scheren van de winter.