wat voor een paard past het beste bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_13

wat voor een paard past het beste bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 13:06

hey ik wil een paard kopen maar ik weet nie goed wat voor een.
ik ben vrij zwaar. tot hoeveel gewicht kan je op een haflinger,fries,tinker of fjord ?want dat zijn mijn lievelings paarden
alvast bedankt
xxx sam

gekke_koei

Re: wat voor een paard past het beste bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:10

wat is vrij zwaar. het ene paard kan meer dragen dan het ander.
die jij op noemt zijn vaak vrij stevige rassen en kunnen wel wat meer dragen, maar ook daar zitten weer uitzonderingen tussen natuurlijk.

maar zoals ik al zeg.. wat is zwaar...

ook al is een kwpner 1.75... wil nog niet zeggen dat hij ook veel gewicht kan dragen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:12

hoe langer de rug hoe minder gewicht erop kan..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:28

mischien een zwaar paard? een noriker of groninger?
Citaat:
wat is vrij zwaar. het ene paard kan meer dragen dan het ander.
die jij op noemt zijn vaak vrij stevige rassen en kunnen wel wat meer dragen, maar ook daar zitten weer uitzonderingen tussen natuurlijk.

maar zoals ik al zeg.. wat is zwaar...

ook al is een kwpner 1.75... wil nog niet zeggen dat hij ook veel gewicht kan dragen

zo als ze al zij...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:30

Mijn tante was (is nu enorm afgevallen) ook behoorlijk aan het gewicht en die rijdt op een haflinger. Maar ken ook een best zwaar meisje die op een grote kwpner rijdt. Zorg er in ieder geval voor dat je een goede drukverdeler onder het zadel doet, bv een gelpad of zo'n bontje. Zou voor een koudbloedras gaan. Groetjes Brennie

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:42

Yvonniej schreef:
hoe langer de rug hoe minder gewicht erop kan..

ik weet niet in hoeverre dit waar is, maar je hoeft echt geen zwaar iemand te zetten op een arabier en die hebben geen lange ruggen.

als je echt veel te zwaar bent, moet je er maar over denken of het wel goed is om een paard te nemen. ik bedoel, je kan een paard veel problemen brengen als je echt te zwaar bent. en ik denk niet dat dat iets is wat jegraag wilt. ik heb ook geen idee wat jou doel is met een paard. als je er lange afstandritten op gaat maken of op gaat springen maak je het je paard al helemaal niet gemakkelijk.

maar goed. we weten nog steeds niet hoe zwaar je bent en zelfs dan zegt dat weinig. lees dat topic maar ens hier op vmr over 90 kilo ben ik te zwaar.. of zoiets.. dan zie je heel veel uitleg

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:47

Er is ook verschil in de manier van rijden. Iemand van 60 kilo kan ook heel zwaar gaan zitten, of een beginner kan ook storen in de rug met zijn gehups en gestoot. Groetjes Brennie

sammie_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:37

tenx, ja ik weeg wl zwaar zo een 90 kilo maar ik heb een fjord verzorgd en dat ging prima en een kwpn ook