benen opscheren hoe??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

benen opscheren hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 11:21

Kan iemand mij uitleggen hoe ik met een opscheermachientje de benen van mijn paard op kan scheren?

Doen jullie alleen het gedeelde wat je anders zou knippen of pakken jullie het anders aan? En gebruiken jullie de opzetkammetjes??

Urielle

Re: benen opscheren hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:34

bij mij zitten er geen kammetjes bij, gewoon een paardenscheermachine Als ik alleen de benen doe doe ik het voor tot onder de knie en achter tot net iets hoger. Wel recht scheren, is geen gezicht als het mislukt (weet ik uit ervaring )

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:58

die kammetjes lijken me eigenlijk ook niet echt handig.. het is wel een gewoon opscheermachientje voor paarden.

Zie je niet een te groot verschil als je tot de knie scheert? omdat de haren daarboven toch weer wat langer zijn??

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:21

Ik scheer atijd - bij een paard dat wit aan zijn benen heeft - het hele witte deel. En als er geen wit aan zit alleen de kroonrand, kootholte, kogel (achterkant), en de achterkant van het been tot aan het haakbeentje (bij de voorbenen) en bij de achterbenen ongeveer tot de hoogte van het zwilwrat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:53

Ik heb geleerd tot de knie omdat die sowieso al wat donkerder is vaak (of donkerder lijkt). Bij witte benen kun je natuurlijk gebruik maken van het al aanwezige kleurverschil.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:54

Ik scheer bij mijn pony altijd de kroonrandjes en de kootholtes uit, de rest laat in zitten. Dus zeg maar dat de vetlok er goed af is. Dat doe ik bij zowel voor als achterbenen. Ik vind het niet mooi als je tot de knie scheert...