Wat moet ik kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Wat moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 11:20

Binnenkort ga ik dus beginnen met wedstrijd met mijn paardje.
Dus dat wordt een trailer aanschaffen. Ik heb 3 keuze's maar ik weet nog helemaal wat ik moet kiezen. Het kan gerust nog een jaar duren totdat we een trailer kopen maar toch: ik weet het niet..
Het gaat dus om een paard van 1.63 M die normaal gesproken rustig reist...

[1] Ik kan dus de trailer van mijn vriendin overkopen. Het is een 2e handse van 4 jaar oud. De trailer is in uitstekende staat en ik heb hem al zien rijden met en zonder paard. Het is met een zadelkamer. Het is een 1,5 paards trailer. Het mer k is een atec.

[2] Ik kan dus ook een nieuwe 1,5 paards trailer aanschaffen. Het merk enz moeten we dan nog uitzoeken, maar het voordeel is dat de trailer nieuw is en er bijna geen kans op gebrekken is.

[3] Ik kan dus ook een 2 paards trailer kopen. Ook een nieuwe. Het voordeel is dat ALS ik eens 2 paarden zouden moeten vervoeren deze te gelijk kunnen worden vervoerd. Want ik zit te denken om in de toekomst misschien mijn vriendin mee te nemen als haar paard niet te moeilijk is. Dus als ik voor een 1,5 paardstrailer zou kiezen zou ik later nog een 2 paards trailer moeten kopen.

Ik weet het niet.
Alle 3 de idëen zijn in mijn ogen goed..
Maar ik wil jullie mening! Als jullie je mening geven, zouden jullie dan ook willen vertellen waarom?

viefdepief

Re: Wat moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:32

Ik zou denk toch voor een 1,5 paards gaan, je koopt een trailer toch echt voor je zelf..
Maar of je een nieuwe koopt of een tweede hands dat moet je toch echt zelf bepalen, kan ik je niet mee helpen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:17

Als je een goede trekauto hebt (een die 2000kg MAG trekken) zou ik atijd voor een twee-paards gaan. Prijsverschil is minimaal en je kunt inderdaad altijd eens iemand meenemen. Niet alleen voor wedstrijden, maar ook om eens samen ergens anders te gaan rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:27

ik zou zelf ook voor een tweepaards gaan, gezellig om samen op concours te gaan, ergens te gaan buitenrijden (bos, strand, duinen...) en stel dat je een tweede paard te rijden erbij krijgt (you'll never know!) en je wilt op concours is het ook rot om op en neer te moeten rijden.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:05

Makkelijke keus.

2-Paards.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:50

Tweepaards, mits je natuurlijk voldoende auto hebt

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:13

Vind een 1,5 paards super handig op wedstrijden. Kun je op de trailer opzadelen en dit gaat op een 1 paards of 2 paards toch heel moeilijk. Groetjes Brennie

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:57

Dat gaat met een tweepaards moeilijk???
Als ik mijn middenschot tegen één van de zijkanten (of buiten) zet kan ik er ruim omheen wandelen!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:05

ik zou ook voor een 2 paards gaan, daarin hebben ze ook veel meer steun als in een 1.5

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:00

ik zou denk ik ook 2 paards trailer kiezen.. Wel wat duurder maar zelf vind ik het ook handiger met opzadelen enzo.. En stel dat je nog een paard mee moet nemen dan kan je die ook tegelijk mee nemen. als dit dan kan he ivm de auto