beperkt of uitgebreide ziektekostenverzekering EFO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jumper01

beperkt of uitgebreide ziektekostenverzekering EFO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 09:09

Wat is het verschil bij de EFO tussen de beperkte en de uitgebreide ziektekostenverzekering?

Op hun site staat verder dat Voor alle ziektekosten-
verzekeringen een vergoeding geldt van 80 % van de kosten van onderzoek en/of behandeling door een dierenarts onder aftrek van het eigen risico per kalenderjaar.

Dus als ik het dan goed begrijp en ik heb de beperkte dekking en mijn paard wordt krijgt een blessure die d.m.v. medicijnen over moet gaan dan wordt dit vergoedt? Of dat mijn paard een verwonding krijgt wat gehecht moet worden e.d.

Frantic

Re: beperkt of uitgebreide ziektekostenverzekering EFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:25

Het gaat om de oorzaak van de ziektekosten, ongeval of sluipend.
OCD w.s. geen uitkering bij beperkte dekking, in draad zitten wel.
Anders bel je ze toch even? Wij hebben de beperktedekking ivm de hoogte van de premie.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:53

Wij hebben de beperkte. Volgens mij is dat alleen voor acute levensbedreigende dingen zoals koliek, beenbreuk enzo. Dus niet voor kleinere niet levensbedreigende dingen en niet voor dingen als gevolg van slijtage van binnenuit zoals artrose.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:18

Ik heb de uitgebreide. Heb 1 keer een goeie misser gehad omdat ik beperkte verzekering had, dus bij mijn nieuwe paard heb ik de volledige dekking gekozen, zeker gezien het aankoopbedrag van mijn paard.

Jumper01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 13:46

Wat houd ALLE dan in:

Voor alle ziektekostenverzekeringen geldt een vergoeding van 80 % van de kosten van onderzoek en/of behandeling door een dierenarts onder aftrek van het eigen risico per kalenderjaar.

Stel mijn paard raakt geblesseerd tijden een bv wedstrijd en ze is kreupel. Met medicijnen moet dit over gaan ( ontstekingremmers )

Of

het paard hoest erg, ze moet een soort van hoestdrank innemen om het over te laten gaan.

Om deze kosten te declareren valt dat onder Beperkt? Ook omdat er staat: Voor alle ziektekostenverzekeringen geldt een vergoeding van 80 % van de kosten van onderzoek en/of behandeling door een dierenarts onder aftrek van het eigen risico per kalenderjaar

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:12

Anouar15 schreef:
Wij hebben de beperkte. Volgens mij is dat alleen voor acute levensbedreigende dingen zoals koliek, beenbreuk enzo. Dus niet voor kleinere niet levensbedreigende dingen en niet voor dingen als gevolg van slijtage van binnenuit zoals artrose.

Wij hebben ook de beperkte. Volgens mij worden alleen maar "zichtbare" / door "zichtbare" aandoeningen vergoed. Zoals kreupel door open wonden. [Zo is het mij verteld, weet niet of het helemaal klopt..]

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:14

Bel de EFO even, dan weet je het zeker. Die van Anouar15 klinkt mij ook bekent in de oren, voorlopig heb ik de koliek niet geclaimt geen idee of hij levensbedreigend was.
Deze week de dokter nog laten komen omdat hij wat vaag was, beginnende verkoudheid cq stofallergie. Is dat levensbedreigend? Geen idee, komt in ieder geval van binnenuit, dat wil ook nog wel eens het verschil zijn, alleen van buitenafkomende onheilen voor beperkt.

Laat je het wel even weten hier?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:12

Ik heb ook de beperkte. En als het goed is worden de kosten gemaakt door het gebroken griffelbeentje van Indy vergoed. Maar dat is dus even afwachten.

Ik heb voor deze gekozen ivm de hoogte van de premie.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:38

Bij welke maatschappij zijn jullie verzekerd? en hoe is jullie ervaring daarmee?

(weet niet zo goed welke ik moet kiezen, vandaar)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:12

Och, daar zijn al zoveel topics over geweest, zoek ze liever op dan hier weer te beginnen. Alle maatschappijen hebben fans en kwade klanten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:38

Ik heb nu voor de uitgebreide gekozen mijn paard is 4 en ik wil eerst weten of hij in het werk gezond blijft voor ik eventueel voor een mindere dekking kies.

Jumper01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 14:58

ik heb er nu 1 gevonden en die in incl. alle ziektekosten 100 euro goedkoper dan de EFO die ik nu heb. Ik ga me overschrijven dus.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:36

Hou je wel rekening met je opzegtermijn?
Je kan meestal maar 1 keer per jaar opzeggen.