Hoge rekening?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Hoge rekening?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 07:05

Ik kreeg gister de rekening van een paardentandarts uit Putten; €102,-(!?). Ik heb 2.5 jaar geen paard gehad en kan mij goed herinneren dat ik voor mijn vorige paard €60,- betaalt heb (in de randstad).

In de €102,- zat de visite (5.45), een sedatie (€23,50) en het behandelen (€53.50) plus de BTW... Deze meneer gebruikte elektrische apparaten.

Het heeft mij wel weer op scherp gezet. Voortaan eerst even vragen wat het gaat kosten... Op voorhand had ik wel zelf haar kiezen gecheckt en er zaten wat scherpe randjes maar daar hoef ik geen 'hi-tech elekrische paardentandarts' voor die, omdat hij het elektrisch doet, paarden eerst een roesje moet geven.
Ik vind het niet erg om rekeningen te betalen maar stond ietwat versteld van deze rekening voor de gedane diensten!

Nog meer mensen met soortgelijke ervaringen?

Wiepie

Re: Hoge rekening?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:10

Pff, wel erg duur. Voortaan toch maar even vragen wat het gaat kosten. Dat doe ik zowiezo altijd wanneer ik niet zeker weet wat iets kost.
Ik heb laatst een oude pony op de kliniek laten behandelen, ook gesedeerd, met electrische apparaten behandeld en bovendien een tand getrokken, was volgens mij goedkoper....

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:12

Ik vraag altijd van te voren wat de kosten zijn en of ze mij een tarievenlijst willen zenden! De eerste keer dat ik de tandarts liet komen had ik ook een fikse rekening, maar dat wist ik van te voren (ongeveer hetzelfde denk). En eigenlijk was er niet zo veel aan die tanden en kiezen gedaan! de laatste keer heb ik een andere tandarts laten komen, veel gedaan (vijlen, 2 kiezen en een tand eruit) en ik was een kwart van het geld kwijt (vriendendienstje voor een stalgenootje van mij)! Dus altijd even op voorhand vragen wat de kosten zijn! Waarom ben je gegaan voor iemand die elektrisch werkt? Kan je paard ook zonder roestje naar de tandarts> dan zou ik de volgende keer een ander laten komen!
Meeste tandartsen hebben een vast bedrag incl visite. Kijken is gratis, werken is rond de 55/ 60 euro...maar het kan dus veel goedkoper!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:20

Elektrisch is altijd wat duurder. Ik vind de verdoving wel erg duur voor die paar ml die ze geven. Maar ik ben ook vaak rond de 70,- euro kwijt als mijn DA mijn paard elektrisch vijlt. Voorrijkosten hebben we altijd gezamenlijk dus gedeeld dat scheelt. Ik ben er ook geen voorstander van om paarden maar te verdoven. Mijn paard moet met elektrisch wel verdoofd worden, maar omdat Lumorko zo groot is 1.73 mtr wilt de DA hem altijd een volledige prik geven. Ik wil dit dus niet!!! Aangezien mijn paard de hele dag dus nodig heeft om bij te komen. Hij wil Mork dus altijd 0.8 ml geven. De laatste keer heb ik afgedwongen om hem 0,3 te geven. Dit werkte goed en hij was daarna weer binnen 1 1/2 uur weer helemaal fit. Mijn Da heeft nu dus ook door dat dit genoeg is voor hem. Tja hij kan er gewoon niet bij als mork dus met zijn hoofd gaat schudden met dus groter risico bij elektrisch vijlen vandaar de verdoving.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 07:30

Citaat:
Waarom ben je gegaan voor iemand die elektrisch werkt? Kan je paard ook zonder roestje naar de tandarts> dan zou ik de volgende keer een ander laten komen!

Gelukkig, het kan dus voor minder. Bedankt voor de bijval

Ja, waarom ben ik voor diegene gegaan; Rox stond even bij een vriendin in Garderen. Ik woon zelf in Vlaardingen en kwam maar 2x per week daar. Toen ik hoorde dat de tandarts kwam heb ik haar kiezen gevoeld (ik had haar toen net een maand) en wat haken gevoeld, dus toestemming gegeven om haar ook maar 'even mee te nemen'.
Niet zo slim achteraf. Ja, ik kreeg van die vriendin een indicatie van ong. €70,- dat vond ik wel gaan. Deze meneer geeft de paarden zowieso op voorhand een roesje, want stel je voor... (tja, wordt dan winterschilder, denk ik dan...). Als ik erbij had kunnen zijn had ze dus ook geen roesje gehad en waarschijnlijk had ik een ander laten komen.
...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:03

Ik betaal meestal 35 euro per paard.....zonder sedatie, dat wel, maar hij komt aan huis(wel gelijk voor meer paarden ook van anderen)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:52

Ik hoorde laatst dat een kennis er 90 euro voor heeft betaald, ook incl. visite en sedatie. Ik weet niet of dit dan met electrische aparaten geweest is of niet.