graag reacties op dit paard zijn bouw.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

graag reacties op dit paard zijn bouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:33

hoi

ik heb een paardje op het oog, vind haar zo leuk dat ik waarschijnlijk wel tot verkoop overga als we het eens worden, ik heb niet zo veel foto's, ze loopt wat op de voorhand maar zouden jullie haar daarvoor laten staan? ze is heel makkelijk te rijden en heel braaf op stal, ze is heel licht in de hand, ivm privacy van de eigenaar geef ik geen afstamming of waar ze vandaan komt enzo, het is een merrie van 6jaar van rond de 1,70m.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

op die galop foto zit ik raar, sorry daarvoor!

Bonny4life

Re: graag reacties op dit paard zijn bouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:58

nobody?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:03

hoe geef je een slotje of verwijder je een topic? deze lijkt namelijk erg op mijn andere!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:06

ik weet niet hoe je een topic verwijdert maar ff over je paardje: loopt idd wel wat op de voorhand maar voor de rest vind ik haar er best leuk uitzien

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:06

dankje

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:11

enne.. hij draaft wel lekker ruim

haha geen dank hoor

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:14

Je kunt je paard altijd leren om zijn achterhand te gebruiken.
Dus als het nergens anders gebreken heeft, dan zou ik haar op proef nemen, voor een maand of zo.
En zo verder kijken of ze geen lichamelijke gebreken heeft.
Veel succes

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:17

Als ie lief is... neej maar goed, denk dat je niet alleen op de bouw kan beoordelen. Wil je verder in de sport of wat wil je? Is ze alleen voor een leuk rondje dressuur en springen of wil je hoger komen? Denk als je voor dat eerste kiest, dat het dan vooral heel belangrijk is of je dit paard lief/leuk/gaaf vind dan of je precies correct gebouwd is. Zadel ligt idd btje slecht, voor zover ik dat kan zien dan.
Paard ziet er verder ok uit, denk dat je met de juiste training er wel wat van kan maken. Je geeft zelf al aan dat het paard alleen lang en laag is gereden, dus jah... dan kan je het zelf wel raden denk ik. Suc6 ermee

jacojonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:17

Hij lijkt erg groot een lange rug ook! Maar erg mooi! Heeft hij wedstrijden gereden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:38

Een gedeelte van het op de voorhand gaan kan heel goed van zadelligging komen, verder zal dressuurmatig rijden een hoop goedmaken. Ik heb wel de indruk dat dit paard een wat lange rug heeft, wat verzamelen altijd wat moeilijker maakt. Ik zou zeggen probeer een maandje op proef als dat kan. En laat de dierenarts of fysio? goed naar de rug kijken. Verder is het karakter heel belangrijk, aan een paard met een bouwfoutje en een goed karakter is veel meer te sleutelen mee en te bereiken dan eenzelfde paard met een slecht karakter ookal is die correct gebouwd.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:53

Ik vindt dat het paard korte benen heeft, een lange rug en wat op de voorhand gebouwd is.

Maar als jou het goed lijkt, dan gewoon kopen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:56

hoihoi

ik vond de rug nog wel iets meevallen qua lengte, heb er nog op gelet maar het is in het geheel best een groot paard.. en ik denk dat dat ook iets komt door het zadel wat ver naar voor ligt, verder wil ik het paard voornamelijk dressuur gaan rijden en te gaan starten hopen dat we een beetje hoog gaan komen maar ze hoeft niet de topsport in, maar goed tot het m ofzo hoop ik wel te kunnen, verder wil ik denk ik niet gaan springen en zal ik haar ook buiten gaan rijden..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:58

jacojonker schreef:
Hij lijkt erg groot een lange rug ook! Maar erg mooi! Heeft hij wedstrijden gereden?

ze heeft geloof ik niet veel gelopen, wel wat gesprongen maar niet veel officieel, zal het nog eens navragen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:00

Zo lang vind ik hem niet, hij is mooi langgelijnd vind ik.
Oke hij is wel wat op de voorhand, maar ik heb zelf ook zo'n duikboot, misschien nog wel erger, en dat is een gruwelijk fijn paard.
Oke, er zit wat meer werk in om ze fijn van achteren aan het lopen te krijgen, maar dat zegt niet dat het geen leuk paard kan zijn, want ik ben superblij met die van mij hoor!

Nou, iig ik vind het een leuk paard!

@ Inèske : Een maand op proef? Zijn niet veel eigenaren die dat zomaar toestaan hoor, wie weet hoe jij je paard terugkrijgt als de klant toch niet volledig tevreden is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:07

Vind het paard wat langer dan wenselijk is, maar niet zo lang dat hij zwak wordt van achter. Kan moeilijker zijn om hem bij elkaar te rijden. Denk als hij er achter meer onder komt dat het beeld ook al heel anders wordt.
Hij lijkt me ook een tikje overbouwd maar dat kan de foto zijn, een foto op stand van de zijkant is dan gemakkelijker.
Gewoon voor de basissport en recreatief lijkt het me best een leuk dier. Qua rijden zul je je werk er nog wel aan hebben, maar dat is een uitdaging, niet?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:12

ik wil toch geen slotje hoor! vind de reacties erg handig, ik zal nog een paar foto's plaatsen!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier bij de laatste zie je het meer, maar is ook wel een foto op het verkeerde moment, of niet dan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:23

Dit paardje kun je wel leren op de juiste manier te lopen,hij loopt idd op z'n voorhand maar dat is allemaal rijtechnisch en heeft niks met z'n bouw te maken.Ja het zal wat moeilijk zijn,jij moet je afvragen of je al die extra tijd en energie erin wil steken.Het is op zich een mooi paardje,als er een goed papier achter zit en een goed karakter..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 22:10

ik wil er natuurlijk tijd en energie in steken, vind ik niet erg, als ik maar wel weet dat er aan te rijden is, dat ik niet aan een doodlopende weg begin, maar zo aan jullie reacties te zien zal het wel gaan, ik ga gewoon nog een paar x terug om te kijken of ik nog steeds een goed gevoel heb, en adn eventueel keuren, dat is wel voor mij ook al afgekeurd.. maar goed ik wil wel laten keuren.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:13

Het zadel ligt echt veel te ver naar voren en op de schouder. Zo is het niet zo gek dat ze op de voorhand valt. Ik kan me voorstellen dat ze met haar voorbenen niet echt ruime passen kan maken met dit zadel zover op de schouders. Volgens mij zie ik dat terug op de foto's.
Een goed passend zadel is een eerste vereiste. Pas dan kun je het maximale uit een paard halen qua beweging.
Verder ben ik ook maar een leek wat betreft de bouw van een paard.
Ik vind het iig een leuk paard om te zien!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:15

Aukie schreef:
Het zadel ligt echt veel te ver naar voren en op de schouder. Zo is het niet zo gek dat ze op de voorhand valt. Ik kan me voorstellen dat ze met haar voorbenen niet echt ruime passen kan maken met dit zadel zover op de schouders. Volgens mij zie ik dat terug op de foto's.
Een goed passend zadel is een eerste vereiste. Pas dan kun je het maximale uit een paard halen qua beweging.

Hier sluit ik me bij aan, omdat het zadel zowat op zijn hals ligt, lijkt de rug ook langer. Jammer dat je geen standfoto's hebt. Volgens mij is dit paardje qua bouw best leuk! En over dat op de voorhand lopen, zo lopen erg veel paarden, en dit is er best uit te rijden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 16:52

Tulandro schreef:
Aukie schreef:

Hier sluit ik me bij aan, omdat het zadel zowat op zijn hals ligt, lijkt de rug ook langer. Jammer dat je geen standfoto's hebt. Volgens mij is dit paardje qua bouw best leuk! En over dat op de voorhand lopen, zo lopen erg veel paarden, en dit is er best uit te rijden.

dankje voor je reacties, dit ook in het algemeen voor iedereen! heb er veel aan!

Linda88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:27

lange rug maar ziet er verder leuk uit:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:57

Ziet er goed uit. Laat je hem wel keuren? of misschien is hij pas gekeurd?
Jonge paarden lopen vaak wat op de voorhand. Misschien kun je zijn achterhand er nog wel iets meer onder krijgen en zijn front wat hoger als je hem iets meer voorwaarts rijdt maar misschien heb je hem al aardig voorwaarts (moeilijk te zien vanaf een foto!)
succes met jouw beslissing!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:01

Als je dit paard beoordeelt wilt hebben op z'n exterieur (= bouw) dan moet je standfoto's plaatsen.

Paardje loopt hier indd op de voorhand, maar dat is rijtechnisch. Met goede les is dit eruit te halen.
Trouwens, je hebt 2 topics over vrijwel hetzelfde onderwerp