Iemand tips voor inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Iemand tips voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:24

Over twee weken is het zo ver. Dan gaan we echt beginnen met het inrijden van mijn pony. Ik heb denk ik een geschikt ruitertje gevonden.

Ze is 7 jaar en kan zelfstandig rijden zeg maar.

Goed ik zelf vaak paarden ingereden maar hoe goed snapt een kind van 7 jaar de dingen die je uitlegd?

Bijvoorbeeld met hangen. Ik ben bang dat ik te kinderachtig ga praten zeg maar of juist weer te ingewikkeld.

Iemand tips.

allegro

Re: Iemand tips voor inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:27

waarom ga je er niet zelf op? Kind van zeven, tja die kan nooit veel rijervaring hebben. Dan kan ie hoogstens aan het gewicht wennen. Zou er met een kind geen bit inhangen maar gewoon stalhalster met teugels.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:32

Nou hij is 84 cm dus er zelf opzitten lijkt me niet handig dan loopt hij onder me vandaan. Ze rijd bijna 3 jaar al. En ik ga inderdaad niet de eerste keren dat er iemand op zit er teugels aan doen. Ben al blij als hij niet gaat lopen bokken. Hij krijgt gewoon zijn hoofdstel in en ik loop er de eerste paar keer gewoon naast daarna gewoon aan de longeerlijn. Ze rijd redelijk netjes dus ik denk dat dat wel goed komt.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:45

Oke dan snap ik dat je er niet zelf opgaat. Is ie al wel gewend om netjes mee te lopen enzo? Zoja dan gaat ie vast niet moeilijk doen als er iemand opzit. Succes!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:52

Ja hij loopt al in het tuig, kent het sturen al zo goed als en loopt al keurig aan de longeerlijn.

Dus ik verwacht dat het allemaal goed gaat. Maar goed het is en blijft een giga dondersteen.

jacojonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:19

Je praat niet gauw te kinderachtig probeer het gewoon eerst te zeggen hoe je het normaal zou zeggen. Als ze het niet begrijpt vraagt ze het wel en leert ze er meteen een beetje bij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:22

Ja is een goed idee. Zo jong heb ik nog nooit iemand les gegeven of zo. Best wel spannend allemal. Hoop in ieder geval dat hij zich gedraagd.